Safiey Illias Habis Rm2 Juta Buat Pembedahan Kosmetik


Safiey Illias Habis RM2 Juta Buat Pembedahan Kosmetik. Safiey Illias mendedahkan dia menjalani proses pembedahan kosmetik pada wajah, payudara dan punggung dengan kos mencecah RM1 juta hingga RM2 juta.
Safiey Illias Habis RM2 Juta Buat Pembedahan Kosmetik Safiey, 26, atau nama sebenarnya Mohd Saifuddin Illias berkata, pada bahagian wajah saja dia sudah membelanjakan hampir RM300,000 bersamaan dengan harga sebuah kereta mewah jenis Ford Mustang.
“Kenapa banyak dan mahal begitu? Saya buat naikkan kening dengan tebuk di bahagian atas dahi dengan kos sebanyak RM30,000. Saya buat hidung di Korea Selatan menggunakan tulang rusuk dengan kos RM45,000. Untuk hidung saya buat 11 kali yang mana 10 kali sebelum itu dilakukan di Thailand dengan kos RM2,000 hingga RM4,000 untuk sekali menggunakan silikon.
“Namun, saya tak nak ambil risiko. Itu yang buat normal dengan tukar tulang rusuk sendiri. Lubang hidung pun potong dengan kos dalam RM10,000. Dulu buat silikon di pipi, tapi saya buang dengan menggunakan kaedah ‘liposuction’. Saya buat empat kali dengan kos RM16,000.
“Untuk dagu, pernah buat silikon. Untuk masukkan silikon kosnya adalah RM3,000 hingga RM4,000 dan saya buat empat kali. Sekarang saya buat rawaran pemindahan lemak di pipi, muka dan dahi dengan kos keseluruhan RM30,000,” katanya.
Menerusi pendedahan yang dibuat di saluran YouTube miliknya, Syinta Gila semalam, Safiey yang pernah menghasilkan lagu Syinta Gila pada 2018 berkata, dia turut membuat rawatan suntikan botox di bahagian rahang.
“Saya juga buat rawatan tarik benang pada wajah dengan kos RM18,000 yang mana kena buat enam bulan sekali. Rawatan suntikan botox di bahagian rahang untuk kecilkan rahang dengan kos dalam RM2,000 dan kena ulang dalam empat atau enam bulan sekali.
“Ramai salah anggap pipi kembung dan bibir terjuruih disebabkan botox, itu semua bodoh. Tapi, itu disebabkan ‘filler’. Botox itu membekukan rahang otot dan akan kecut disebabkan satu bakteria yang ada pada botox. Jadi, jangan caci maki. Itu semua bukan sebab botox itu kerana filler. Botox berfungsi membekukan otot. Apabila sudah beku, lemak akan kecil dan hasilnya nampaklah tirus.
“Saya buat banyak pembedahan plastik iaitu proses menukar bentuk tengkorak lelaki kepada perempuan. Sebab itu bentuk muka saya macam perempuan. Rahang saya pun kecil dan macam perempuan.
“Begitu juga dagu yang kecil. Saya lakukan ‘Facial Feminization Surgery’ dengan memasukkan skru yang dikerat dengan kos dalam RM30,000. Buang tulang rahang, kos dalam RM30,000. Itu bahagian muka saja dengan keseluruhan RM300,000. Jadi muka saya saja, boleh beli Ford Mustang,” katanya.
Safiey juga mendedahkan dia menjalani proses menyedut lemak di bahagian lengan dengan anggaran kos RM16,000.
“Saya buat juga rawatan laser, wajah dan buang parut berlubang dalam RM20,000. Buat pembedahan dengan sedut lemak di lengan sebanyak empat kali dengan kos RM16,000. Saya buat botox untuk kecilkan otot, kena banyak dos. Mata tak buat, sebab sudah cantik.
“Perut pun sedut lemak dengan kos sedut RM16,000. Buat punggung dengan suntikan silikon RM30,000, tapi betis saya tak buat. Payudara pula masukkan silikon implan dengan kos RM40,000,” katanya.
Pun begitu, Safiey sempat menitipkan nasihat kepada penonton supaya tidak mengikut jejak langkahnya.
“Kepada semua, kalau ada hasrat nak buat pembedahan plastik, fikir banyak kali. Jangan tiru saya. Saya cuma memberikan informasi saja. Terpulang kepada anda.
“Apa yang penting, saya sudah lepas tugas untuk berikan maklumat. Nak buat, buat, tak nak buat, tak kisah, hargai saja apa yang ada,” katanya. -Metro Online-



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://beritaviralterkini.com/safiey-illias-habis-rm2-juta-buat-pembedahan-kosmetik/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bedah Plastik Safiey Illias Untuk Jadi Wanita Bernilai Rm2 Juta

Bedah Plastik Safiey Illias Untuk Jadi Wanita Bernilai Rm2 Juta

papar berkaitan - pada 9/7/2020 - jumlah : 415 hits
Usahawan kosmetik dan selebriti Safiey Illias mendedahkan dia menjalani proses pembedahan kosmetik pada wajah payudara dan punggung dengan anggaran kos mencecah RM1 juta sehingga RM2 juta Safiey atau nama sebenarnya Mohd Saifuddin Illias be...
Hiburan Sila Hadir Ke Ipoh Ya Encik Safiey Ajak Sekali Encik Sajat Pu Syed Ajak Safiey Illias Dan Nur Sajat Bersemuka

Hiburan Sila Hadir Ke Ipoh Ya Encik Safiey Ajak Sekali Encik Sajat Pu Syed Ajak Safiey Illias Dan Nur Sajat Bersemuka

papar berkaitan - pada 15/7/2020 - jumlah : 709 hits
Tindakannya menghentam dua wanita jadian yang acap kali mencetuskan kontroversi seakan mempersendakan agama Islam pendakwah bebas Pencetus Ummah Syed Bakri kini menjemput dua jutawan kosmetik sensasi Safiey Illias dan Nur Sajat untuk bersem...
Mangsa Buli Saman Sekolah Tuntut Ganti Rugi Lebih Rm2 Juta

Mangsa Buli Saman Sekolah Tuntut Ganti Rugi Lebih Rm2 Juta

papar berkaitan - pada 28/6/2020 - jumlah : 765 hits
SEORANG pelajar mangsa buli pada Julai tahun lalu menyaman sekolahnya di Temerloh Pahang dan ketua pengarah pendidikan kerana gagal memastikan keselamatan terhadap dirinya semasa di kawasan sekolah lapor The Star Pelajar itu turut mendakwa ...
Mak Saman Sekolah Rm2 Juta Demi Keadilan Anak Gadis

Mak Saman Sekolah Rm2 Juta Demi Keadilan Anak Gadis

papar berkaitan - pada 29/6/2020 - jumlah : 717 hits
Gambar sekadar hiasanOleh kerana seorang pelajar perempuan telah dibuli sehingga memberi kesan trauma dan terterkan ibunya telah menuntut tindakan undang undang Memetik laporan sebuah sekolah kerajaan di Temerloh Pahang telah disaman lebih ...
Dia Mempunyai Angry Bird Dilahirkan Sebagai Lelaki Pu Syed Temp3lak Safiey Illias

Dia Mempunyai Angry Bird Dilahirkan Sebagai Lelaki Pu Syed Temp3lak Safiey Illias

papar berkaitan - pada 11/7/2020 - jumlah : 260 hits
Selepas men3mplak tindakan Nur Sajat yang berpakaian s3ksi pencetus Ummah Syed Bakri kini meluahkan rasa tidak puas hatinya kepada usahawan kosmetik popular Safiey Ilias Perkara itu diluahkan menerusi satu posting di Instagramnya hari ini M...
Safiey Illias Jawab Fungsi F Raj P Ndan

Safiey Illias Jawab Fungsi F Raj P Ndan

papar berkaitan - pada 10/7/2020 - jumlah : 223 hits
Jutawan kosmetik popular Safiey Illias menjawab persoalan peminatnya yang musykil tentang apakah fungsi far4j lelaki yang sudah melakukan pembed4han plastik menukar jantina atau alat kel4minnya kepada perempuan Menurut Safiey far4j seorang ...
Tiga Lelaki Ditahan Edar Dadah Bernilai Rm2 Juta Pdrm

Tiga Lelaki Ditahan Edar Dadah Bernilai Rm2 Juta Pdrm

papar berkaitan - pada 9/7/2020 - jumlah : 407 hits
Tiga lelaki ditahan kerana disyaki terlibat dalam rangkaian pengedaran dadah dan polis merampas 47 kilogram dadah bernilai kira kira RM2 juta dalam beberapa serbuan di sekitar ibu negara pada Jumaat dan Isnin lalu Ketua Polis Kuala Lumpur D...
Safiey Illias Taknak Pendakwah Sembang Dan Mahu Jumpa Depan Depan Sekiranya Nak Membimbing

Safiey Illias Taknak Pendakwah Sembang Dan Mahu Jumpa Depan Depan Sekiranya Nak Membimbing

papar berkaitan - pada 14/7/2020 - jumlah : 198 hits
Safiey Illias baru jer membuat posting di Instagram miliknya yang mengatakan sudah bersedia untuk berjumpa mana mana PU ataupun pendakwah yang ada niat untuk membimbing atau nak nasihatkan dirinya Safiey juga mengatakan yang dia tidak mahu ...
Jangan Pumpang Di Media Sosial Je Demi Like Dan Followers Safiey Illias Ajak Geng Pu Jumpa Depan Depan

Jangan Pumpang Di Media Sosial Je Demi Like Dan Followers Safiey Illias Ajak Geng Pu Jumpa Depan Depan

papar berkaitan - pada 15/7/2020 - jumlah : 258 hits
Beberapa hari ini kec0h 1su Makny4h atau transgender yang dikatakan semakin menjadi jadi dan berani khususnya di media sosial Antara nama yang juga disebut sebut dalam isu ini pastinya usahawan kosmetik Safiey Illias atau nama penuhnya Saif...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Senarai Cerita Filem Terbaru 2024 Di Pawagam

Habiskan Duit Bayar Kepada Pakar Yang Pandai Beri Penjelasan Cara Dia Hilangkan Masalah

Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024