Sabah Idam 3 Mata Penuh Menentang Kuala Lumpur City Fc


Pemain Sabah FC giat menjalani latihan bagi mengharungi baki saingan Liga Super. - Foto Sabah FC
The Rhinos tekad akhiri kemarau kemenangan

Kota Kinabalu: Kehadiran semula beberapa tonggak utama yang tidak beraksi, minggu lalu, diharap mampu membantu Sabah Football Club (FC) mengutip tiga mata apabila melayan kunjungan Kuala Lumpur City FC dalam aksi Liga Super, di Stadium Likas, di sini, malam ini.

Ketua jurulatih Sabah FC, Kurniawan Dwi Yulianto berkata, setakat ini Sabah FC masih belum mencatat kemenangan dalam tiga perlawanan terakhir selepas saingan disambung semula, baru-baru ini.

"Perlawanan yang sangat penting kerana kita perlu meraih tiga mata penuh untuk mengukuhkan peluang serta memperbaiki kedudukan pasukan di tangga liga.

"Paling mengembirakan lagi semua pemain juga dapat beraksi kecuali penyerang import, Josip Ivancic yang cedera ketika aksi menentang Terengganu FC minggu lalu dan juga Park Taesu yang masih belum pulih sepenuhnya daripada kecederaan," katanya ketika dihubungi.

Kurniawan berkata, ketika sesi latihan terakhir skuad badak, semalam, beliau sudah mengenalpasti calon terbaik untuk mengisi kekosongan yang ditinggalkan Josip yang lebih mesra dipanggil Yoyo oleh rakan sepasukannya.

Kurniawan Dwi Yulianto
Katanya, Sabah FC mempunyai beberapa pemain yang tidak beraksi di Kuala Terengganu minggu lalu seperti Alto Linus dan Randy Baruh yang kini berada dalam tahap terbaik mereka untuk diturunkan dalam kesebelasan utama.

"Kehadiran mereka sudah tentu memberi impak positif buat Sabah FC dalam aksi pertemuan menentang KL City FC," katanya.

SABAH FC berharap kehadiran semula beberapa tonggak utama The Rhinos yang tidak beraksi minggu lalu mampu membantu kelab itu meraih tiga mata menjelang perlawanan Liga Super menentang KL City FC di Stadium Likas malam ini.

Ketua Jurulatih Sabah FC, Kurniawan Dwi Yulianto berkata, setakat ini The Rhinos masih belum melakar kemenangan dalam tiga perlawanan terakhir selepas saingan liga disambung semula setelah berehat hampir dua bulan.

“Esok malam (malam ini) perlawanan yang sangat penting kerana kita perlu meraih tiga mata untuk mengukuhkan peluang serta memperbaiki kedudukan Sabah FC di liga.

PEMAIN Terengganu FC, Faiz Nasir (kanan) diasak pemain Sabah FC, Risto Mitrevski (kiri) pada perlawanan Liga Super di Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin, 1 Ogos lalu. FOTO Ghazali Kori "Paling mengembirakan lagi semua pemain juga dapat beraksi kecuali penyerang import, Josip Ivancic yang cedera ketika aksi menentang Terengganu FC minggu lalu dan juga Park Taesu yang masih belum pulih sepenuhnya daripada kecederaan," katanya dalam satu kenyataan pada Selasa.

Pada masa sama, Kurniawan berkata, ketika sesi latihan terakhir The Rhinos petang semalam beliau sudah mengenal pasti calon terbaik untuk mengisi kekosongan yang ditinggalkan Josip.

“Kita mempunyai beberapa pemain yang tidak beraksi di Kuala Terengganu minggu lalu seperti Alto Linus dan Randy Baruh yang kini berada dalam tahap terbaik mereka untuk diturunkan dalam kesebelasan utama menentang KL City.

"Saya percaya kehadiran mereka sudah tentu memberi impak positif, malah berharap apa yang dirancang dapat diterjemahkan dalam bentuk tiga mata selain doa daripada penyokong dan peminat setia Sabah FC,” katanya.

Untuk rekod, Sabah FC meraih satu mata selepas seri tanpa jaringan pada aksi menentang KL City FC di Stadium Bola Sepak Kuala Lumpur sebelum ini.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://sabahup2date.blogspot.com/2021/08/sabah-idam-3-mata-penuh-menentang-kuala.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sabah Kl City Kongsi Mata Di Likas

Sabah Kl City Kongsi Mata Di Likas

papar berkaitan - pada 5/8/2021 - jumlah : 298 hits
Aksi Sabah FC menentang KL City FC dalam saingan Liga Super di Stadium Likas Kota Kinabalu Foto ihsan Facebook Sabah FC Sabah KL sama kuat di Likas LIKAS Sabah FC sekali lagi terpaksa berpuas hati dengan kutipan satu mata selepas terikat 1 ...
Raya Aidiladha Di Perantauan Kuala Lumpur

Raya Aidiladha Di Perantauan Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 25/7/2021 - jumlah : 291 hits
Raya Aidiladha di Perantauan Kuala Lumpur Dalam sejarah tahun ini sambut raya haji di Kuala Lumpur bersama housemate Mujurlah kita hidup dalam dunia teknologi at least dapat bersua muka dengan keluarga menerusi Whatsapp video Nenek dan atuk...
Protes Lawan In Kuala Lumpur

Protes Lawan In Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 1/8/2021 - jumlah : 208 hits
KL July 31 Hundreds of youth gathered in KL in Lawan protestcrowd grew at Jalan Tun Perak below Masjid Jamek LRT Station was packedprotestors began to make their way slowly towards Dataran Merdekaprotestors sat on the main road and began ch...
Tugas Berat Sabah Fc Jdt Dahagakan 3 Mata Lagi

Tugas Berat Sabah Fc Jdt Dahagakan 3 Mata Lagi

papar berkaitan - pada 7/8/2021 - jumlah : 150 hits
KURNIAWAN berkata Sabah FC harus menggunakan sebaik mungkin tenaga pemain yang ada berikutan jadual padat Liga Super ketika ini Selepas gagal mencatat kemenangan dalam empat aksi berturut turut sebelum ini Sabah Football Club sekali lagi be...
Jabatan Meteorologi Rekod Gegaran Sekitar Selangor Kuala Lumpur

Jabatan Meteorologi Rekod Gegaran Sekitar Selangor Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 12/8/2021 - jumlah : 182 hits
MALAYSIA NOW Gempa bumi di Utara Sumatera tidak memberikan ancaman tsunami kepada Malaysia Gempa bumi yang direkodkan di Utara Sumatera tidak memberikan ancaman tsunami kepada Malaysia Gambar Bernama Jabatan Meteorologi Malaysia hari ini me...
Belum Dapat Tarikh Vaksin Boleh Walk In Di Mana Mana Ppv Pusat Pemberian Vaksin Untuk Warga Selangor Dan Kuala Lumpur

Belum Dapat Tarikh Vaksin Boleh Walk In Di Mana Mana Ppv Pusat Pemberian Vaksin Untuk Warga Selangor Dan Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 24/7/2021 - jumlah : 813 hits
BELUM DAPAT TARIKH VAKSIN BOLEH WALK IN DI MANA MANA PPV PUSAT PEMBERIAN VAKSIN UNTUK WARGA SELANGOR DAN KUALA LUMPUR Alhamdulillah good news buat orang Selangor KL Bermula 1 Ogos 2021 Kepada semua penduduk Selangor KL yang masih tidak memp...
Sabah Fc Janji Bawa Pulang 3 Mata

Sabah Fc Janji Bawa Pulang 3 Mata

papar berkaitan - pada 24/7/2021 - jumlah : 245 hits
Aksi latihan skuad Sabah FC dipenuhi dengan keceriaan KOTA KINABALU Pasukan Sabah FC yakin mampu membawa pulang tiga mata penuh ketika menentang PJ City FC di Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya malam esok Pengendalinya Kurniawan Dwi Yul...
8 Panduan Makanan Kuala Lumpur Untuk Perjalanan Anda Di Malaysia

8 Panduan Makanan Kuala Lumpur Untuk Perjalanan Anda Di Malaysia

papar berkaitan - pada 31/7/2021 - jumlah : 215 hits
8 Panduan Makanan Kuala Lumpur Untuk Perjalanan Anda Di Malaysia Apabila sebut sahaja mengenai Kuala Lumpur bukan sahaja rakyat di negara kita kenal Malah Kuala Lumpur sangat di kenali di seluruh dunia sebagai ibu negara yang Malaysia yang ...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Lindungi Peranti Galaxy Anda Dengan Samsung Care

Khutbah Jumat Jika Seorang Muslim Memperhatikan Shalat Asalnya Agama Dia Itu Baik

Adab Apabila Menghadiri Majlis Kenduri Kahwin

Menjadi Kesalahan Dan Teladan Buruk Jika Kerajaan Tidak Akur Dekree Ydpa

Bicara Profesional Pengarah Pendidikan Negeri Johor Bersama Pengetua Sekolah Negeri Johor 2024

Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ