Puas Aku Dia Dah Berhenti Kerja Anak Kongsi Kisah Ibunya Menderita Disihir Rakan Sekerja



Sejak dinaikkan pangkat, wanita ini mula sakit. Puas menjalan pemeriksaan tetapi tidak menemui puncanya sehinggalah dikenalkan kepada seorang pengamal perubatan ini, maka terbongkar segala-galanya. 
Menurut pengamal perubatan itu, ada yang dengki dengan mangsa sehingga sanggup menggunakan sihir bagi membuatkan mangsa menderita. Malah katanya, si pelaku gembira apabila mangsa telah berhenti kerja. 
HARI ni aku nak share my first ever experience tengok benda-benda mistik in real life! Biasa tengok dalam movie je gais. Hari ini diizinkan Allah tengok benda-benda ni di depan mata sendiri dan benda ini berlaku pada ibu aku sendiri. 
Ceritanya, hari ini aku bawa mak berubat dengan seorang hamba Allah ini di Kulai, Johor. Tergerak hati nak pergi situ sebab ada kawan ayah yang sembuh selepas berubat dengan individu ini. Nak sampai ke tempat itu, ada macam-macam halangan

2-3 hari sebelum pergi, mak dah start bual hal. Sakit perutlah, tak boleh bernafaslah, muntahlah macam 'benda' itu tahu kami nak bawa mak pergi berubat. 
Dalam perjalanan tadi, nenek aku ternampak seorang budak kecil (lelaki) berusia lingkungan 4 tahun, lalu di depan kereta kitorang di atas jalan raya dan tiba-tiba dia menjerit. Tetapi sebenarnya budak itu tak ada pun. 
Tiba-tiba tayar kereta macam tak ada angin dan kitorang berhenti di stesen Petronas. Pelik sebab ayah dah periksa keadaan tayar sebelum kitorang gerak. 
Kitorang pergi ke kedai tayar dan ya, tayar itu memang bocor seperti ditoreh dengan pisau. Sedangkan jalan memang cantik. Selepas itu, terus sambung perjalanan ke destinasi. 
Sampai je, orang itu terus ambil plastik dan letak kaki mak di dalam plastik. Ditutup dengan kain kuning. Dia macam tebuk ibu jari mak guna pin dan tiba-tiba dia tunjuk serbuk yang keluar dari kaki mak. Nak tahu itu serbuk apa? Serbuk besi dan abu mayat yang dihantar kat mak. 

Seperti mana yang dapat dilihat pada gambar, itulah serbuk-serbuk yang keluar dari kaki mak. Serbuk ini dihantar melalui santau angin. Yang nampak berair itu sebab dia sapu kaki mak menggunakan minyak supaya tak sakit sebab nak mengeluarkan paku yang keluar dari ibu jari kaki mak. Bila tarik jer, dah karat. 
Ayah sendiri yang tarik paku itu keluar, dalam empat batang paku. Memang kitorang satu family terkejutlah sebab pertama kali tengok. Kemudian, aku dan ayah dipanggil masuk ke dalam bilik orang tu. Katanya, dia nak cuba tarik apa yang ditanam dari rumah kitorang. Dia baca-baca ayat Al-Quran dan tiba-tiba ada sesuatu yang melayang jatuh di depan aku. 
and tiba2 ada something melayang jatuh depan aku gais T-T YES! BETUL2 JATUH DEPAN AKU..Dlm 2nd pic tu mnde tu la yg melayang depan mata aku...Korang nk thu dlm tu ad ap?Nah... Can u imagine ad tulang manusia n minyak dagu dlm tu? OMFG pic.twitter.com/hvPNmBnwwr— 💕bbygirl (@xxxoshAuni) January 16, 2020
Yes! Betul-betul di depan aku. Dalam gambar kedua itu, itulah benda yang melayang di depan mata aku. Nak tahu apa isi dalamnya? Bayangkanlah tulang manusia dan minyak dagu di dalam tu. OMG! 

Benda itu dah duduk dalam badan mak selama dua tahun. Dari mula dia dinaikkan pangkat, kami pindah ke rumah baru dia dah mula sakit. Mula-mula sakit biasa je, muntah-muntah, ingatkan gastrik. Ada satu malam itu mak ditindih, ketika itu ayah outstation dan sejak dari itulah dia sakit. 
Mak demam berpanjangan dan tak boleh tidur for a year. Akhirnya tahun lepas, doktor diagnosed mak ada sakit buah pinggang tahap empat dan segala-galanya berubah sekelip mata. Bulan April tahun lalu, dah mula keluar masuk hospital yang juga dah jadi seperti rumah kedua. 
Ustaz? Hemeopathy semua jenuh dah berubat, ikhtiar semua tetapi memang tak jalanlah senang cerita. Banyak habis hanya untuk mak berubat. Duduk di hospital lama-lama pun doktor masih tak dapat nak tentukan apa rawatan yang terbaik untuk mak dan kitorang semua ambil keputusan untuk teruskan saja dialisis. 
Disebabkan keadaan mak memang dah agak teruk masa tu, mak hilang berat 23 kilogram dalam masa tiga bulan. Selepas regular dialisis pun kaki mak masih keras macam batu, macam darah tu tak mengalir. Sampai doktor pun pelik sebab darah diam emang dah bersih masa tu dan sepatutnya mak dah boleh berjalan tetapi memang tak boleh. 
Korang bayangkanlah, akibat dengki manusia boleh buat mak sampai jadi begini. Dua tahun mak aku merana, menderita. Kalau gangguan itu, tak payah ceritalah, memang selalu ada. Benda itu memang follow kitorang di mana-mana. 
Last sekali aku ingat aku nampak benda itu masa check in hotel Melaka, sebelum aku nak daftar masuk universiti. Malam tu aku dengar ada orang ketuk pintu, aku nak pergi bukalah sebab ingatkan ayah, memang dia keluar pergi beli barang sebelum itu. Bila aku intai di lubang pintu, nampak seorang pakcik tua pakai sesuatu di kepala seperti tanjak dan tak jelas sangat. 
Aku ni pendek, terjengket-jengket nampak benda lain kau rasa? Dia memang tengah tengok kat lubang itu dan menjeritlah aku dan lari kat mak. Kali kedua pintu diketuk, memang aku tak pergi tengok sampai ayah call dan memang betul-betul dia di luar pintu. 
Masa nak mandi tu, aku rasa lain macam. Bilik airnya luas. Masa tengah mandi, rasa seperti diperhatikan sesuatu. Fahamkan perasaan itu? Lagi-lagi bila tengah syampu rambut pejam mata.. Bila buka je macam nampak macam ada benda di tub mandi. Aku terus jerit panggil ayah. Suruh dia temankan mandi. 
Gigih aku Google. Bayangkan kau nampak benda bertenggek di atas bathtub tu Ya Rabbi. Tapi yang aku pelik, itu bukan benda yang sama aku nampak di luar pintu tu. Actually yang pakcik tua tu memang aku dah pernah nampak duk perhati dari luar pagar. 
Bila mak ayah dah tidur, aku layanlah drama Korea sampai 2-3 pagi seorang diri di luar sebab dah biasa. Ada satu malam tu aku pergi ke dapur nak minum. Balik semula ke ruang tamu, nampak pakcik itu di luar pagar rumah kitorang. Langsir terselak sikit jadi aku nampak dari sliding door

Orang yang rawat mak aku tu cakap, mak akan jumpa siapa yang buat dia tu dalam mimpi dia nanti yang mana orang itu akan malu dengan apa yang dia dah buat pada mak aku. Memang dia tak beritahu orangnya, cuma dia beritahu orang yang buat ini adalah perempuan dan dia adalah rakan sekerja mak aku. 
Dia senang hati sangat sebab mak dah berhenti kerja. Baru start tahun ni. Kalau betullah rakan sekerja dia, aku tak tahulah nak cakap apa. Semua ustazah tuduh labuh pakai handsocks segala kat situ. 
Apa-apa pun, berhati-hatilah. Kita sama-sama ikhtiar. Mak pun bukan lima kali berubat terus dapat keluar macam ni. Dah macam-macam tempat dan ayah jenis yang kuat semangat, susah give up. Menangis, deirta semua kami sekeluarga dah rasa. Sehinggalah diizinkan Allah berjumpa dengan hamba Allah ini. 
Ada lagi yang aku tak cerita sebenarnya. Mak kena lalui pembedahan di paha dan betis. Mula-mula kelihatan seperti kudis kecil dan tiba-tiba dia jadi lump dan berbau macam bernanah di dalam. Pergi hospital, memang doktor koreklah paha dia. Seksa gais. 
Mak dah boleh berjalan sikit-sikit. Terima kasih kepada yang tolong doakan mak aku. 
Sumber: Auni

source https://www.thereporter.my/2020/01/video-puas-aku-dia-dah-berhenti-kerja.html

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kongsibro.blogspot.com/2020/01/video-puas-aku-dia-dah-berhenti-kerja.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pemain Terbaik Afrika Ini Kisah Anak Imam Masjid Dari Kampung Jadi Bintang Bola Sepak Dunia

Pemain Terbaik Afrika Ini Kisah Anak Imam Masjid Dari Kampung Jadi Bintang Bola Sepak Dunia

papar berkaitan - pada 9/1/2020 - jumlah : 362 hits
Siapa tidak kenal dengan penyerang sensasi dari Senegal Sadio Mane yang kini beraksi untuk pasukan Liverpool di Liga Perdana Inggeris Hari ini Sadio Mane dinobatkan sebagai Pemain Terbaik Benua Afrika 2019 Siapa sangka anak imam masjid ini ...
Anak 4 Tahun Tewas Terlempar Dari Lantai 14 Saat Ayah Dan Ibunya Bertengkar Hebat

Anak 4 Tahun Tewas Terlempar Dari Lantai 14 Saat Ayah Dan Ibunya Bertengkar Hebat

papar berkaitan - pada 6/1/2020 - jumlah : 242 hits
Seorang anak berusia 4 tahun tewas sia sia saat pertengkaran orangtuanya Dikabarkan China Press anak yang tak disebutkan namanya ini dinyatakan meninggal saat terlempar dari lantai 14 rumahnya Anak lelaki malang tersebut menjadi korban pert...
Anak Derhaka Gara Gara Dilarang Tukar Nama Remaja Ini Didakwa Sanggup Bunuh Ibunya Sendiri

Anak Derhaka Gara Gara Dilarang Tukar Nama Remaja Ini Didakwa Sanggup Bunuh Ibunya Sendiri

papar berkaitan - pada 8/1/2020 - jumlah : 235 hits
Gara gara permintaannya untuk menukar nama ditolak seorang anak didakwa sanggup menjadi anak derhaka dengan mencekik memukul dan menendang ibu kandungnya sehingga meninggal dunia Kejadian ini berlaku di Kampung Pendem Daerah Sumberlawang Sr...
Terpaksa Jalan Kaki Balik Kelantan Pakcik Ditipu Rakan Janji Kerja Tukang Cuci Di Kl

Terpaksa Jalan Kaki Balik Kelantan Pakcik Ditipu Rakan Janji Kerja Tukang Cuci Di Kl

papar berkaitan - pada 14/1/2020 - jumlah : 306 hits
Berat mata memandang berat lagi bahu memikul Perumpamaan itu kerap kali terlintas difikiran kita apabila melihat seseorang yang sedang diuji dengan cubaan kehidupan Namun sebagai manusia biasa kita tidak lari dari perasaan kasihan dan simpa...
Berhenti Dera Anak Dalam Senyap Ini Antara Punca Anak Kurang Rasa Hormat Pada Ibu Bapa Apabila Besar

Berhenti Dera Anak Dalam Senyap Ini Antara Punca Anak Kurang Rasa Hormat Pada Ibu Bapa Apabila Besar

papar berkaitan - pada 14/1/2020 - jumlah : 315 hits
Pesanan untuk yang bergelar ibu bapa berhenti dera anak dalam senyap Rupanya itu antara punca anak kurang rasa hormat pada kita bila besar nanti Abah rama rama ni nak warna apa Warna je la apa apa pun Izni sambil tangan sibuk scroll Faceboo...
Malaysia Baru Bukan Seperti Diharapkan Bekas Peg Khas Menteri Dedah Sebab Berhenti Kerja

Malaysia Baru Bukan Seperti Diharapkan Bekas Peg Khas Menteri Dedah Sebab Berhenti Kerja

papar berkaitan - pada 15/1/2020 - jumlah : 492 hits
Ramai di antara pegawai kerajaan yang bertindak menjadi perantaraan sesuatu urusan atau lebih dikenali sebagai orang tengah yang ternyata bertentangan dengan prinsip dirinya Cover image via Twitter Tidak dapat dinafikan pemerintahan kerajaa...
Ajak Anak Buat Kerja Rumah Berikan Tugasan Mudah Cara Untuk Ajar Mereka Berdikari

Ajak Anak Buat Kerja Rumah Berikan Tugasan Mudah Cara Untuk Ajar Mereka Berdikari

papar berkaitan - pada 22/1/2020 - jumlah : 551 hits
Pernahkah anda menerima teguran yang mengatakan anak anda mungkin terlalu manja Adakah benar si kecil anda terlalu manja Adakah anda tidak pernah memberikan si kecil peluang untuk melakukan sesuatu perkara dengan sendiri kerana menganggap m...
Bawak 3 Anak Melancong Ke Cambodia Thailand Ibu Ini Kongsi Itinerary Dengan Bajet Lengkap Macam Seronok Je

Bawak 3 Anak Melancong Ke Cambodia Thailand Ibu Ini Kongsi Itinerary Dengan Bajet Lengkap Macam Seronok Je

papar berkaitan - pada 25/1/2020 - jumlah : 426 hits
Memang seronok kalau dapat melancong Bersama keluarga Tapi tu lah dengan anak anak yang masih kecil kadang agak huru hara maklum sahajalah budak budak kita bukan boleh jangka kalau tiba datang angin dia Tapi tak semua anak anak macam tu ada...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis