Prancis Terbuka Cameron Norrie Disingkirkan Oleh Lorenzo Musetti Sementara Novak Djokovic Berjuang Melalui Berita Tenis


Kampanye Prancis Terbuka Cameron Norrie berakhir dengan cara yang mengecewakan dengan kekalahan straight set dari Lorenzo Musetti di babak ketiga.
Ini adalah tahun ketiga berturut-turut petenis nomor satu Inggris itu kalah di babak 32 besar, dan dia hanya berhasil mengatasi tantangan nyata di set ketiga sebelum kalah 6-1 6-2 6-4 dalam dua jam delapan menit. di Pengadilan Simonne Mathieu.
Bagi saya, saya bisa bermain buruk dan segalanya, tapi saya sangat datar dan kecewa dengan penampilan seperti itu.
Cameron Norrie
Jelas tidak ada aib jika kalah dari Musetti yang berusia 21 tahun, yang hanya berada di peringkat lima tempat di bawah Norrie dan permukaan terbaiknya adalah tanah liat, tetapi unggulan ke-14 itu akan kecewa dengan salah satu kekalahan Grand Slam terburuknya. dalam hal skor.
Hasilnya, sementara itu, mengakhiri harapan tunggal Inggris di turnamen di mana hanya tiga pemain yang masuk garis start.
“Saya keluar dengan sangat datar dan saya kecewa dengan sikap di beberapa set pertama,” kata Norrie yang sangat pesimis.
“Kondisinya sangat, sangat lambat, sangat berat, dan saya tidak siap untuk menjadi selambat itu. Bagi saya, saya bisa bermain buruk dan segalanya, tapi saya sangat datar dan kecewa dengan penampilan seperti itu.
“Dua set pertama dia tidak melakukan terlalu banyak dan dia unggul dua set untuk dicintai. Untuk pemain seperti saya, saya tidak mampu memberikan keunggulan sebanyak itu.
“Tidak ada alasan untuk memainkan level yang saya lakukan hari ini. Saya melewatkan begitu banyak bola pendek yang mudah dan saya kehilangan begitu banyak poin dalam beberapa tembakan di mana biasanya saya bisa memenangkan banyak dari itu.
“Saya tidak siap. Saya mengganti raket sepanjang pertandingan. Hari ini sedikit lebih dingin, tetapi saya cukup baik untuk tidak membiarkan hal itu mengganggu saya.”
Norrie kalah dari Musetti di Barcelona baru-baru ini tetapi berbicara positif setelah kemenangan putaran kedua atas Lucas Pouille tentang apa yang dia pelajari dari pertandingan itu.
Gambar:
Musetti bisa menghadapi pertemuan blockbuster potensial melawan petenis nomor satu dunia Carlos Alcaraz di babak keempat

Namun, dia segera mundur, menjatuhkan servis pada game pembuka melawan petenis Italia yang penuh gaya itu dan dengan cepat kehilangan set pembuka.
Yang kedua tidak lebih baik, dengan Musetti terlalu sering menemukan jawaban untuk semua yang bisa dilontarkan Norrie kepadanya, dan unggulan ke-17 juga pecah di awal set ketiga.
Norrie menatap kekalahan besar terburuknya tetapi dia setidaknya berhasil mengatasinya, mematahkan servis Musetti, yang kalah dari dua set pada kedua penampilan sebelumnya di Roland Garros, kembali dan menciptakan tiga peluang untuk mematahkan servis menjadi 5-3.
Namun, petenis Italia itu bertahan dengan kokoh, dan melakukan pukulan forehand melewati Norrie untuk melakukan break lagi sebelum melakukan servis kemenangan.
Norrie sekarang akan kembali ke London dan mengalihkan perhatiannya ke ayunan lapangan rumput setahun setelah larinya ke semifinal Wimbledon.
“Saya akan mengatakan ini lebih menyakitkan daripada yang lain di grand slam dan ingin bermain bagus di Grand Slam,” tambahnya. “Mudah-mudahan itu memberi saya lebih banyak bahan bakar dan bersiap untuk Grand Slam berikutnya, yang akan bagus.”
Musetti vs Norrie: Kisah Rekaman itu Musetti Statistik Pertandingan Norrie 2 Aces 2 2 Kesalahan Ganda 3 83% Persentase kemenangan servis pertama 54% 47% Persentase kemenangan servis kedua 45% 6/18 Break point dimenangkan 1/3 16/11 Poin bersih menang 14/29 24 Jumlah pemenang 24 23 Kesalahan yang tidak dipaksakan 49 Djokovic & Alcaraz terus menang Gambar:
Novak Djokovic selamat dari ketakutan untuk melaju ke babak keempat Prancis Terbuka

Novak Djokovic melawan tantangan hebat dari Alejandro Davidovich Fokina untuk mencapai putaran keempat selama 14 tahun berturut-turut.
Kemenangan 7-6 (7-4) 7-6 (7-5) 6-2 memakan waktu tiga jam 36 menit, dengan Djokovic dua kali break pada set pertama dan dipaksa untuk menyelamatkan satu set point pada set kedua.
Juara Grand Slam 22 kali, yang kembali mengenakan perangkat nanoteknologi di dadanya, tampak gelisah dalam kondisi berangin, sementara dia memanggil pelatih sebelum set ketiga untuk memijat paha kirinya, tetapi, seperti yang sering dia lakukan, dia menemukan cara untuk keluar di atas.

Pantheon dari lapangan tenis Dengan kemenangan atas Alejandro Davidovich Fokina, Novak Djokovic melampaui Rafael Nadal menjadi yang kedua di antara pemain pria untuk persentase kemenangan di Grand Slam di Era Terbuka, sebesar 87,98 persen. Djokovic sekarang hanya membuntuti Bjorn Borg.
Ditanya tentang time-out medis, Djokovic berkata: “Kami tidak punya banyak waktu untuk mulai menyebutkan banyak cedera yang saya alami, dan daftarnya cukup panjang.
“Saya masih terus bermain. Ini adalah keadaan yang Anda, sebagai atlet profesional, harus hadapi. Terimalah. Terkadang Anda membutuhkan bantuan dari (a) fisio selama pertandingan. Terkadang Anda membutuhkan pil. Terkadang Anda membutuhkan bantuan dari dewa atau malaikat, atau siapa pun.
“Kenyataannya bagi saya saat ini adalah tubuh saya merespons secara berbeda dibandingkan beberapa tahun lalu. Saya berhasil menyelesaikan pertandingan.”

Djokovic di Grand Slam… 17 kemenangan beruntun
24 set berturut-turut dimenangkan (30-1 pada 2023)
295-5 saat memenangkan set pertama (96 kemenangan beruntun)
51-0 di babak ketiga
Gambar:
Carlos Alcaraz memperpanjang kemenangan beruntunnya menjadi 10 pertandingan di Grand Slam

Djokovic bisa bertemu Carlos Alcaraz di semifinal, dan petenis nomor satu dunia itu jauh lebih mudah mencapai babak empat, mengalahkan Denis Shapovalov 6-1 6-4 6-2.
Alcaraz melakukan break pada set kedua tetapi memenangkan lima game berturut-turut sebelum melaju melalui set terakhir.
Saya merasa hebat, saya pikir saya memainkan level yang hebat sepanjang pertandingan, kata Alcaraz, yang selanjutnya bertemu Musetti.
“Set kedua saya sedikit bermasalah, saya mulai membuat lebih banyak kesalahan tetapi saya harus berada di sini sepanjang waktu, untuk menjadi kuat secara mental. Saya tahu saya akan memiliki peluang di set kedua untuk bangkit dan bangkit.” itulah yang saya lakukan. Saya berharap untuk membawa level ini ke babak berikutnya.”
Itu adalah hari pertandingan panjang lainnya, dengan Italia Lorenzo Sonego bangkit dari ketertinggalan dua set untuk mengalahkan unggulan ketujuh Andrey Rublev, sementara petenis kualifikasi Austria Sebastian Offner mengalahkan Fabio Fognini dalam lima set.
Setelah kemenangan epiknya atas Stan Wawrinka, petenis Australia Thanasi Kokkinakis terlibat dalam pertarungan panjang lainnya dengan unggulan ke-11 Karen Khachanov tetapi tidak dapat memaksakan penentuan, kalah 6-4 6-1 3-6 7-6 (7-5).
Khachanov Rusia menolak untuk menjawab pertanyaan tentang perang di Ukraina sesudahnya, dengan mengatakan: “Saya seorang olahragawan, saya bukan politisi. Saya tidak ingin berbicara di sini tentang politik karena, pertama-tama, saya tidak pandai dalam hal itu. Dan, kedua, itu bukan pekerjaan saya.”


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.beritaviralterkini.com/prancis-terbuka-cameron-norrie-disingkirkan-oleh-lorenzo-musetti-sementara-novak-djokovic-berjuang-melalui-berita-tenis/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Papagomo Umum Berjuang Bersama Tun M

Papagomo Umum Berjuang Bersama Tun M

papar berkaitan - pada 4/6/2023 - jumlah : 211 hits
NAZRIN ZULKAFLIDr Mahathir menggunting rambut Wan Muhammad Azri sebagai simbolik nazarnya yang sudah tertunai SHAH ALAM Wan Muhammad Azri Wan Deris atau lebih dikenali sebagai Papagomo pada Sabtu secara rasmi mengumumkan bahawa akan menyamb...
Kaedah Penyediaan Dan Pengurusan Data Geospatial Melalui Sistem Maklumat Geografi

Kaedah Penyediaan Dan Pengurusan Data Geospatial Melalui Sistem Maklumat Geografi

papar berkaitan - pada 8/6/2023 - jumlah : 142 hits
Penulis Ts Gs Mohd Ridzuan Bin Anuar Penolong Pengarah Jabatan Kastam Diraja Malaysia Pengenalan Secara konsep Sistem Maklumat Geografi merupakan teknologi berasaskan komputer yang mempunyai keupayaan memproses data geospatial iaitu reruang...
Cara Daftar Haji Online Melalui Thijari Daftar Awal Senang

Cara Daftar Haji Online Melalui Thijari Daftar Awal Senang

papar berkaitan - pada 7/6/2023 - jumlah : 271 hits
Sudahkah anda daftar Haji Kini anda boleh membuat pendaftaran secara online saja melalui THiJARI Tahukah anda membuka akaun di Tabung Haji tidak bererti telah mendaftar Haji ya Jadi bagi anda yang belum mendaftar Haji pastikan anda dah daft...
Disangka Mati Lepas Larikan Diri Dari Penjara Terketat Dunia Sekali Banduan Kirim Salam Melalui Surat Bikin Fbi Pening

Disangka Mati Lepas Larikan Diri Dari Penjara Terketat Dunia Sekali Banduan Kirim Salam Melalui Surat Bikin Fbi Pening

papar berkaitan - pada 4/6/2023 - jumlah : 143 hits
Disangka mati lepas larikan diri dari penjara terketat dunia sekali banduan kirim salam melalui surat bikin FBI pening Filem bertemakan prison break pastinya antara genre yang digemari ramai orang Namun tahukah anda kisah realiti 3 banduan ...
Kemewahan Sementara Lepasan Spm Kaunselor Sekolah Perlu Main Lebih Peranan

Kemewahan Sementara Lepasan Spm Kaunselor Sekolah Perlu Main Lebih Peranan

papar berkaitan - pada 6/6/2023 - jumlah : 200 hits
Imej hiasanKuala Terengganu Dalam usaha untuk menghindari pengaruh kemewahan sementara yang berleluasa terutama melalui media sosial peranan kaunselor di sekolah perlu diperkasa untuk memberikan pendedahan tentang realiti dan hala tuju yang...
Majlis Perkahwinan Sebelah Petang Wanita Ini Mati Dicekik Oleh Bakal Suami Kerana

Majlis Perkahwinan Sebelah Petang Wanita Ini Mati Dicekik Oleh Bakal Suami Kerana

papar berkaitan - pada 22/5/2023 - jumlah : 96 hits
NASUHA RAHMANMajlis perkahwinan yang dijadualkan pada sebelah petang sebelum itu wanita ini sempat berkunjung ke salun kecantikan untuk persiapkan diri sebelum majlis Namun malang yang menimpa rupa rupanya wanita itu mati dicekik oleh bakal...
Aynorablogs Kena Block 2 Minggu Oleh Pihak Blogger

Aynorablogs Kena Block 2 Minggu Oleh Pihak Blogger

papar berkaitan - pada 21/5/2023 - jumlah : 138 hits
Aynorablogs Kena Block Oleh Pihak Blogger Ada satu ketika pada bulan lepas iaitu pada 10 April 2023 hingga 23 April 2023 blog aynorablogs com telah di lock oleh pihak blogger com Alasannya adalah kerana blog ini dikatakan blog scam Dikataka...
Kurusnya Berehat Sementara Agensi Umum Kesihatan Onew Shinee Kurang Baik Kini

Kurusnya Berehat Sementara Agensi Umum Kesihatan Onew Shinee Kurang Baik Kini

papar berkaitan - pada 10/6/2023 - jumlah : 151 hits
Sepertinya SHAWOL tidak dapat melihat Onew dalam comeback akan datang SHINee ARTIKEL BERKAITAN Baru baru ini SM Entertainment mengumumkan bahawa Onew atau nama sebenarnya Lee Jin ki telah mendapatkan rawatan di hospital selepas kesihatan ya...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Taman Tema Genting Highland

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Asan Lembu The Movie

Hospital Kuala Pilah

Potong Ikan Keluar Api

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Mangkuk Correle 2024

Diy Toy For Toddler

Peristiwa Nuzul Al Quran Dan Bekalan Air

Swaylin Bechuanka Nuan Chord

Sanusi Henti Retorik Kxp Tumpu Projek Loji Rawatan Air

Attacks On Govt By Minority Groups Need To Be Curbed Zahid