Permohonan Bantuan Telefon Pintar Data Percuma B40 Tahun 2021


PERMOHONAN BANTUAN TELEFON PINTAR & DATA PERCUMA B40 TAHUN 2021 (YTL Foundation)

Semua sedia maklum bahawa sesi persekolahan kini dilaksanakan secara PdPR. Golongan B40 sangat memerlukan telefon pintar untuk pelaksanaan PdPR.
YTL Foundation telah melanjutkan permohonan telefon percuma B40 dan data internet sehingga Jun 2021 ini khas untuk pelajar yang layak.
Bagaimanakah cara untuk buat permohonan bantuan telefon pintar & data percuma B40 bagi tahun 2021?
Bagi menyokong ibu bapa, YTL Foundation dengan kerjasama YES dan FrogAsia akan membekalkan 40GB data Internet dan akses sumber pembelajaran percuma kepada semua murid sekolah kerajaan.
Melalui inisiatif ini, semua murid sekolah rendah dan menengah boleh mengakses:
Bahan pembelajaran percuma yang selaras dengan kurikulum sekolah kebangsaan Malaysia untuk membolehkan murid mengikuti sukatan pelajaran sekolah di rumah. Kuiz Revisi percuma dengan memuat turun aplikasi mudah alih FrogPlay. 40GB Data percuma untuk murid belajar dari rumah. SEMAKAN SYARAT KELAYAKAN PERMOHONAN BANTUAN TELEFON PINTAR & DATA PERCUMA B40 TAHUN 2021 (YTL Foundation)
Berikut adalah syarat kelayakan permohonan bantuan telefon pintar & data percuma  bagi tahun 2021:
Pelajar yang dicalonkan mestilah terdiri daripada mereka yang bersekolah di sekolah kebangsaan sama ada di peringkat rendah atau menengah. Pelajar tersebut mestilah tergolong dalam keluarga B40 Mengikut takrif kerajaan Malaysia, keluarga B40 terdiri daripada mereka yang berpendapatan isi rumah di bawah RM4,000 Status yang telah diluluskan oleh kerajaan ini adalah sebahagian daripada program Bantuan Sara Hidup (BSH) *Anda perlu mengemukakan tangkapan skrin status penerimaan Bantuan Prihatin Nasional (BPN) ibubapa murid yang tertera sebagai LULUS dengan jumlah bantuan bernilai RM 1,600 CARA BUAT PERMOHONAN BANTUAN TELEFON PINTAR & DATA PERCUMA B40 TAHUN 2021 (YTL Foundation)
Sesiapa sahaja boleh mencalonkan murid untuk menerima telefon percuma dengan data di www.ytlfoundation.org/learn.
Ibubapa pelajar akan dimaklumkan sekiranya pencalonan tersebut berjaya dan ibubapa kemudiannya perlu mengemukakan pendaftaran untuk telefon percuma dengan data 120GB (10Gb sebulan/selama 12 bulan)
Berikut adalah langkah untuk buat permohonan:
Dapatkan pencalon untuk calonkan anda dan anak anda. Sila Layari https://ytlfoundation.org/learnfromhome-b40/ Sila masukkan Maklumat berikut: – Nama Sekolah – Nama Pencalon – Nombor Mykad Pencalon – Emel Pencalon – Nombor Telefon Pencalon Selepas Masukkan maklumat atas dan tekan butang “Next” Sila Masukkan Maklumat berikutnya: – Nama Pelajar – Nombor MYKID Pelajar – Nama Ibu/Bapa – Nombor MYKAD Ibu/Bapa – Emel Ibu/Bapa – Tangkapan skrin (screenshot) laman Semakan BPN yang membuktikan bahawa Ibu/Bapa adalah daripada golongan keluarga B40. (Sila pastikan nombor MyKad Ibu/Bapa yang diisi adalah sama dengan nombor MyKad dalam tangkapan skrin Semakan BPN) Selepas Masukkan maklumat atas dan tekan butang “Next” Sila tekan kotak kecil sebelum mesej seperti di bawah. – Saya mengesahkan bahawa murid yang disyorkan adalah daripada keluarga golongan B40 dan tidak mempunyai peranti untuk belajar dari rumah. Sila tekan kotak kecil dalam mesej dan klik butang Submit. Selepas itu, Pencalon akan terima emel permohonan dari YTL Foundation. TUTORIAL CARA PERMOHONAN BANTUAN TELEFON PINTAR & DATA PERCUMA B40 TAHUN 2021 (YTL Foundation)
Layari laman web YTL Foundation di https://ytlfoundation.org/learnfromhome-b40/

Sila Masukkan Maklumat berikutnya:
Nama Pelajar Nombor MYKID Pelajar Nama Ibu/Bapa Nombor MYKAD Ibu/Bapa Emel Ibu/Bapa Tangkapan skrin (screenshot) laman Semakan BPN yang membuktikan bahawa Ibu/Bapa adalah daripada golongan keluarga B40. (Sila pastikan nombor MyKad Ibu/Bapa yang diisi adalah sama dengan nombor MyKad dalam tangkapan skrin Semakan BPN)
Tangkapan skrin (screenshot) laman Semakan BPN yang membuktikan bahawa Ibu/Bapa adalah daripada golongan keluarga B40.

(Sila pastikan nombor MyKad Ibu/Bapa yang diisi adalah sama dengan nombor MyKad dalam tangkapan skrin Semakan BPN)

Seterusnya, sila tekan kotak kecil sebelum mesej dan tekan butang “Submit”.
Permohonan telah berjaya dihantar akan menerima notifikasi seperti dibawah.

Anda juga akan menerima e-mel Pengesahan daripada YTL Foundation atas permohonan anda.

SEMAKAN STATUS PERMOHONAN BANTUAN TELEFON PINTAR & DATA PERCUMA B40 TAHUN 2021 (YTL Foundation)
Selepas menghantar permohonan, anda boleh membuat semakan status di SINI: https://lcs.yes.my/
Anda juga akan menerim e-mel notifikasi sekiranya permohonan anda berjaya seperti berikut:

Sekiranya pencalonan berjaya, notifikasi menerusi  e-mel akan dihantar kepada guru dan ibubapa pelajar berserta langkah seterusnya.
Pendaftaran adalah khusus untuk ibubapa sahaja.
 
Ibubapa perlu mengikuti proses proses pendaftaran serta mengemukakan maklumat terperinci, termasuk memuat naik:
Satu salinan MyKad/MyKid pelajar Satu salinan MyKad ibubapa Surat Bantuan Sara Hidup (BSH) yang dikeluarkan oleh Kerajaan Malaysia sebagai bukti status B40 atau dokumen sah yang boleh membuktikan status B40 Ibubapa haruslah mengisi borang pendaftaran dalam tempoh 7 hari selepas menerima e-mel. Kegagalan berbuat demikian akan menyebabkan pendaftaran mereka terbatal dan dianggap tidak berjaya. Sekiranya ibubapa memerlukan bantuan, sila berhubung dengan ibubapa dan hulurkanlah bantuan dimana perlu Berikut adalah ontoh bantuan telefon pintar 2021 YES yang telah diterima murid:

TARIKH AKHIR PERMOHONAN BANTUAN TELEFON PINTAR & DATA PERCUMA B40 TAHUN 2021 (YTL Foundation)
Menurut laman web YTL Foundation, anda boleh membuat permohonan bantuan telefon pintar dan data internet ini sehingga Jun 2021.
MAKLUMAT LANJUT & PERTAYAAN
Sila rujuk YTL Foundation untuk inisiatif ini dan rujuk soalan lazim (FAQ)
The post PERMOHONAN BANTUAN TELEFON PINTAR & DATA PERCUMA B40 TAHUN 2021 (YTL Foundation) appeared first on KekandaMemey.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kekandamemey.com/permohonan-bantuan-telefon-pintar-data-percuma-b40.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Memohon Telefon Pintar Untuk Golongan B40 Serta Percuma 120gb Data Internet

Cara Memohon Telefon Pintar Untuk Golongan B40 Serta Percuma 120gb Data Internet

papar berkaitan - pada 23/1/2021 - jumlah : 1409 hits
Semakan Dan Permohonan Telefon Pintar Percuma Untuk Golongan B40 Berikut dikongsikan maklumat mengenai cara permohonan telefon pintar percuma termasuk syarat kelayakan dan semakan status Memohon Telefon Pintar Untuk Golongan B40 Serta Percu...
10 Telefon Pintar Terbaik Untuk Tahun 2021 Bawah Harga Rm500

10 Telefon Pintar Terbaik Untuk Tahun 2021 Bawah Harga Rm500

papar berkaitan - pada 22/1/2021 - jumlah : 480 hits
Jika anda sedang mencari telefon pintar dengan harga bawah RM500 untuk tahun 2021 ini mungkin anda boleh lihat senarai yang saya sertakan disini Nampaknya tidak boleh disangkal lagi kini sebuah smartphone atau telefon pintar menjadi suatu k...
Cara Mohon Telefon Pintar Percuma B40

Cara Mohon Telefon Pintar Percuma B40

papar berkaitan - pada 23/1/2021 - jumlah : 670 hits
Yayasan YTL foundation telah mengumumkan untuk memberikan telefon pintar percuma kepada golongan B40 di bawah anjuran Inisiatif Belajar Dari Rumah Bantuan Telefon Pintar Percuma B40Telefon bimbit percuma kepada pelajar dari keluarga B40 dit...
10 Bantuan Kerajaan Untuk Rakyat Tahun 2021

10 Bantuan Kerajaan Untuk Rakyat Tahun 2021

papar berkaitan - pada 23/1/2021 - jumlah : 1061 hits
10 Bantuan Kerajaan Untuk Rakyat Tahun 2021 Setiap tahun kerajaan akan mengumumkan senarai bantuan kerajaan yang diberikan kepada rakyat bertujuan untuk mengurangkan beban hidup rakyat Sedar atau pun tidak banyak sebenarnya bantuan yang ker...
Kemaskini Dan Permohonan Baru Bpr Bantuan Prihatin Rakyat 2021

Kemaskini Dan Permohonan Baru Bpr Bantuan Prihatin Rakyat 2021

papar berkaitan - pada 19/1/2021 - jumlah : 623 hits
Dalam sesi pembentangan Belanjawan 2021 Menteri Kewangan telah mengumumkan BSH kini digantikan kepada Bantuan Prihatin Rakyat atau BPR Jumlah bantuan adalah seperti berikut Isi rumah berpendapatan RM2 5001 orang anak RM1 2002 orang anak ata...
Bantuan Prihatin Rakyat Bpr 2021 Permohonan Baru Dan Kemaskini

Bantuan Prihatin Rakyat Bpr 2021 Permohonan Baru Dan Kemaskini

papar berkaitan - pada 17/1/2021 - jumlah : 895 hits
Cara Memohon Bantuan Prihatin Rakyat BPR 2021 Permohonan Baru dan Kemaskini Seperti yang telah dimaklumkan Bantuan Prihatin Rakyat untuk tahun 2021 boleh dibuat bermula 15 Januari 2021 sehingga 15 Februari 2021 Baca Juga Permohonan Bantuan ...
Permohonan Bantuan Awal Persekolahan Rm100 Kpm 2021

Permohonan Bantuan Awal Persekolahan Rm100 Kpm 2021

papar berkaitan - pada 10/1/2021 - jumlah : 2223 hits
Bantuan Awal Persekolahan adalah satu inisiatif dari Kementerian Pelajaran Malaysia dengan memberi bantuan RM100 kepada semua murid dari sekolah rendah dan sekolah menengah kerajaan yang layak Pengenalan Bantuan Awal Persekolahan Mula diper...
Senarai Bantuan Kerajaan 2021 Untuk B40 M40 Pelajar Ipt Warga Emas Lain Lain

Senarai Bantuan Kerajaan 2021 Untuk B40 M40 Pelajar Ipt Warga Emas Lain Lain

papar berkaitan - pada 15/1/2021 - jumlah : 554 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraSenarai Bantuan Kerajaan 2021 untuk B40 M40 Pelajar IPT Warga Emas Lain Lain Berikut merupakan senarai bantuan yang diberikan kerajaan untuk golongan yang terjejas pendapatannya Sekiranya anda tergolong da...
Bpr 2021 Kemaskini Amp Permohonan Baru Bantuan Prihatin Rakyat

Bpr 2021 Kemaskini Amp Permohonan Baru Bantuan Prihatin Rakyat

papar berkaitan - pada 16/1/2021 - jumlah : 336 hits
January 16 2021Ramai tak perasan BPR 2021 dah boleh APPLY tau Portal rasmi dah boleh akses Dah boleh buat permohonan baru amp kemaskini pun Yang dapat BSH 2020 dan BPN 2 0 hanya perlu kemaskini permohonan Yang tak dapat boleh mohon BPR 2021...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Beli Rak Rempah 3 Tingkat



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan

Kronologi Serangan Israel Terhadap Iran

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

Menu Tengahari Ikan Talang Goreng Bawang Bendi Tumis Air

Terkahwin Adik Beradik Sendiri Tanpa Sengaja Apa Status Anak Sumbang Mahram