Monster Clarity 550 Lt Kejelasan Bunyi Yang Nyata


Kembali lagi kita dalam segmen yang hangpa nantikan. Kali ni Mamu berpeluang mencuba TWS dari Monster iaitu model Clarity 550 LT. Sebelum Mamu mulakan ulasan, mai kita tengok sedikit informasi tentang syarikat Monster.
Monster Inc. adalah syarikat Amerika yang terkenal dengan kabel audio dan video. Syarikat ini diasaskan oleh audiophile dan jurutera, Noel Lee, pada tahun 1979 dengan bereksperimen dengan pelbagai cara untuk membina kabel audio. Ia mula mengeluarkan fon kepala dalam kerjasama dengan Dr. Dre pada tahun 2008, yang berakhir pada tahun 2012, dan ia mencipta produk fon kepala berjenama selebriti atau jenama Monster yang lain.

Monster Clarity 550 LT ni didatangkan dalam kotak berwarna putih dengan gambar produk tersebut sebagai watak utama dalam rekabentuk bungkusan depa ni. Mai kita tengok spesifikasi TWS ni dengan lebih dekat lagi.
Spesifikasi Produk : Bluetooth : versi 5.0 Jarak transmisi Bluetooth : lebih dari 10M Sensitiviti : 98±3dB Respon frekuensi : 20Hz-20KHz Spesifikasi pemacu : 13mm pemacu dinamik Bateri TWS : 45mAh * 2 Bateri bekas simpanan : 500mAh Volt mengecas : 5V / 0.5A (menyokong pengecasan tanpa wayar) Masa mengecas : 1.5H Masa penggunaan : 100% kelantangan lebih kurang 4.5 jam Masa bercakap : lebih kurang 3.5 jam Berat produk : lebih kurang 47g (keseluruhan termasuk TWS+kotak pengecasan) Mai kita layan video unboxing Mamu buat untuk hangpa pula.


Dalam kotak hangpa akan disambut dengan 3 benda saja :
TWS Manual pengguna Kabel Type-C Satu-satunya produk paling minimal barang dalam kotak Mamu pernah ulas.
Dari luaran kotak, hangpa boleh tengok spesifikasi TWS ni tertera dibelakang dan informasi lain.




Clarity 550 LT menggunakan reka bentuk semi in ear design. Rekabentuk ni bagi Mamu ada peminat yang tersendiri. Dengan lambakan rekabentuk in ear depa berani mengeluarkan produk hat lain dari dalam pasaran. TWS ni juga mempunyai IPX5 rating.

Kabel pengecasan pun agak menarik dengan adanya logo Monster pada kepala USB. All the finer things in details kata mat saleh. Kualiti kabel ini agak tebal dan dapat tahan penggunaan lasak dari Mamu sendiri.

Operasi sentuhan Monster Clarity 550 LT juga sangat lengkap, dari fungsi audio dan video hingga panggilan sangat intuitif, penyesuaian kelantangan tidak akan tersedia dalam mod monaural, yang merupakan bahagian yang paling tidak dapat diatasi dari alat dengar Bluetooth tanpa wayar sebenar. Tidak dilupakan TWS ni juga dilengkapi dengan fungsi in ear detection.

Pengecasan TWS ni menggunakan port Type-C dibelakang dan ada 4 lampu untuk menunjukkan kadar bateri yang masih ada dalam kotak pengecasan.
Monster Clarity 550 LT menggunakan cip AB1532 Bluetooth 5.0 Airoha. Berbanding dengan TWS tradisional, teknologi transmisi MCSync berprestasi lebih baik dalam pertukaran telinga kiri dan kanan dan penggunaan bebas dan ada juga teknologi anti-gangguan eksklusif Airoha.
Lagu kebiasaan yang Mamu gunakan dari playlist Mamu kat Tidal. Hangpa boleh cuba dengaq kat senarai kat bawah ni.

Selama penggunaan TWS ni, Mamu pakai masa naik motor ke tempat kerja dan tengok Netflix. Walaupun sound isolation dia tak boleh lawan dengan in ear design, TWS ni amat sesuai untuk pengguna hat tak suka perasaan tertutup bila menggunakan TWS.
Dari segi penghasilan audio pula, Monster Clarity 550 LT membawa rasa pendengaran baru yang berbeza buat Mamu. Reka bentuk semi in ear akan membuatkan bunyi bass meluap, jadi tidak mudah untuk membuatkan bass kedengaran padat dan jitu. Untuk basshead TWS ni bukan untuk hangpa pakai.
Monster Clarity 550 LT salah satu TWS dengan bunyi sekunder yang bagus. Vokal lelaki pada frekuensi pertengahan jelas kedengaran. Malangnya, bahagian frekuensi rendah agak lemah kerana reka bentuk itu sendiri. Sekiranya anda suka mendengar muzik rock yang penuh dengan tenaga, TWS ni sesuai untuk hangpa.
Dari segi kualiti panggilan, Monster Clarity 550 LT mempunyai mikrofon pada bahagian atas sisi luar dan bahagian bawah rod yang menyokong pengurangan kebisingan ENC. Bagi Mamu kualiti panggilan Monster Clarity 550 LT agak baik walaupun ada sedikit gangguan dari bunyi luaran tetapi kejelasan suara pemanggil agak jelas dan nyata.
Akhir kata Monster Clarity 550 LT ni sesuai untuk hangpa yang tak gemar in ear design dan suka mendengar muzik rock, ini antara TWS yang boleh didalam senarai pembelian hangpa.
Hangpa boleh dapatkan Monster Clarity 550 LT di pautan di bawah :
Monster Audio Malaysia
Nobel It Distribution Sdn Bhd
Sehingga kita berjumpa lagi. Mamu signing out!
 
The post Monster Clarity 550 LT : Kejelasan Bunyi Yang Nyata appeared first on OMG! Hackers?.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://omghackers.com/monster-clarity-550-lt-kejelasan-bunyi-yang-nyata/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Adibah Noor Tegur Cara Sebutan Perkataan Inggeris Rina Harun Doubt Hilangkan Bunyi B

Hiburan Adibah Noor Tegur Cara Sebutan Perkataan Inggeris Rina Harun Doubt Hilangkan Bunyi B

papar berkaitan - pada 16/2/2021 - jumlah : 318 hits
Sebelum ini penampilan Menteri Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat YB Datuk Seri Rina mendapat perhatian ramai apabila beliau dilihat semakin langsing Ramai yang terpegun melihat beliau menggayakan koleksi baju kurung daripada pereka...
Nyata Terkejut Afifah Nasir Tak Sangka Keluarga Jemput Kekasih Sambut Hari Jadi Sekali

Nyata Terkejut Afifah Nasir Tak Sangka Keluarga Jemput Kekasih Sambut Hari Jadi Sekali

papar berkaitan - pada 26/2/2021 - jumlah : 265 hits
Mencecah usia 28 tahun pada tangga 24 Februari lalu Afifah Nasir nyata teruja melihat kejutan yang dibuat oleh ahli keluarganya pada hari istimewa itu Bayangakan mneyangka akan disambut oleh keluarga terdekat sahaja namun pelakon wanita itu...
Tripowin Tc 01 Iem Dengan Kualiti Bunyi Premium

Tripowin Tc 01 Iem Dengan Kualiti Bunyi Premium

papar berkaitan - pada 18/2/2021 - jumlah : 214 hits
Saya baru berkenalan dengan jenama ini setelah diperkenalkan oleh sahabat dan juga admin di Sebelum ini saya hanya menggunakan IEM dari China yang bolehlah dikatakan separa premium dan kategori bajet Antara yang pernah saya sendiri masukkan...
Sejak Ayah Kahwin Baru Dgr Bunyi Pelik Dr Bilik Mak Tiri Nmpk Ok Tp Abg Tak Tahan Akhirnya Kami Nekad

Sejak Ayah Kahwin Baru Dgr Bunyi Pelik Dr Bilik Mak Tiri Nmpk Ok Tp Abg Tak Tahan Akhirnya Kami Nekad

papar berkaitan - pada 24/2/2021 - jumlah : 553 hits
Assalamualaikum dan selamat sejahtera Sekadar ingin luahkan rasa hati dan rasa rindu dengan ayah Nama aku Halim berumur 30 tahun ada 4 adik beradik atas abang bawah aku perempuan Ibu aku dah lama meningal masa aku kecil
Jumlah Pengeluaran Peranti 5g Dijangka Mencecah 550 Juta Unit Secara Global Tahun Ini

Jumlah Pengeluaran Peranti 5g Dijangka Mencecah 550 Juta Unit Secara Global Tahun Ini

papar berkaitan - pada 19/2/2021 - jumlah : 176 hits
Rangkaian 5G menjanjikan bukan sahaja sambungan internet yang jauh lebih pantas berbanding apa yang dinikmati sekarang tetapi juga mampu membuka peluang kepada pelbagai jenis industri untuk memanfaatkan kelajuan internet yang pantas tidak k...
Ubah Suai Kenderaan Pengubah Suai Kelajuan Bunyi Motosikal Ditahan

Ubah Suai Kenderaan Pengubah Suai Kelajuan Bunyi Motosikal Ditahan

papar berkaitan - pada 6/3/2021 - jumlah : 209 hits
Kelicikan seorang mekanik muda mereka cipta perisian dan aplikasi haram bagi meningkatkan keupayaan kelajuan serta mod bunyi motosikal membawa padah apabila berjaya dikesan pihak polis Ia selepas motosikal jenis Yamaha Y15ZR atau Ysuku mili...
Fork Lc135 Standard Bunyi Ktok Ktok Apa Masalahnya Sck Racing Fork Spring

Fork Lc135 Standard Bunyi Ktok Ktok Apa Masalahnya Sck Racing Fork Spring

papar berkaitan - pada 26/2/2021 - jumlah : 311 hits
Sebagai penunggang motosikal pasti akan peka dengan pelbagai permasalahan maklumlah barang tidak sentiasa baru jadi daya ketahanan komponen pun semakin pendek hayatnya Nak dijadikan cerita hayat fork LC135 v2 hanya boleh bertahan setahun sa...
Klang Valley Cinemas Roar Back To Life With Sop Compliant Sold Out Screenings Of Japan Anime Monster Hit Demon Slayer

Klang Valley Cinemas Roar Back To Life With Sop Compliant Sold Out Screenings Of Japan Anime Monster Hit Demon Slayer

papar berkaitan - pada 7/3/2021 - jumlah : 325 hits
Movie goers rushing to enter the cinema hall at Mid Valley shopping centre March 5 2021 Picture by Hari AnggaraKUALA LUMPUR March 6 Following the National Security Council s nod to cinemas reopening Japanese box office breaking anime movie ...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Lirik Lagu Cinta Setandan Pisang Eda Ezrin Den Manjo

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


The Friendly S Music Pub By Kvadrat Architects In Astana Kazakhstan

Kunjung Marhaban Aidilfitri 2024

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal