Mee Calong Best Berhadapan Pantai Pelindung Fuhhh Memang Layan


Makan Mee Calong di warung depan Pantai Pelindung | Ini kali kedua Ina bersama anak-anak datang ke warung yang berhadapan pantai Pelindung.Memang strategik betul warung makan kat sini.
Kali ini kami datang bersama suami.Jika dahulu bersama mak abah.Alhamdulillah, nasib baik mood cik suami okay.Dia kata ON,itu yang nak tu.Hihihi.. sporting gitu.

mee kari beserah


Jarak warung ni tak jauh pun dari rumah Ina. Tak sampai 5 minit sudah sampai tau.Nama warung ini ialah Mee Kari Beserah.Boleh search kat facebook : Mee Kari Beserah .
Mee Kari Beserah di Pantai Pelindung,Kuantan Semasa kami sampai hanya ada satu meja sahaj customer disini.Beberapa minit kemudian,,ada lagi customer yang datang.Maklumlah,ketika itu dah jam 3 petang.Ada yang datang dari jauh semata-mata ingin merasai keenakan menu-menu yang popular disini.
mee calong Ala, tengok ni haa.Mee calong dah makan seperuh,barulah teringat nak snap picture.Hadoiii~ Ina oiii. Rosak-rosak.. dah tak menarik bukan? Hahaha,takpelah kan? Harap dimaafkan.Bukan apa,agaknya sudah menjadi kebiasaan,tengah makan sedap-sedap,barulah teringat nak snap.Janji ada kan? Ahaks.Psst~ lagipun sayang nak usik kamera.Kamera pula bewarna putih,jenuh lah kotor kang mirrorless kamera tu.
Mee calong telur menu yang Ina order ni ,dalamnya calong tu ada mee kuning,tauhu bulat,tauhu fishcake beberapa hirisan dan telur.Sedap lah juga mee calong ni.Mee Calong telur ni berharga RM 5.00.
Menu lain yang diorder anak-anak dan suami adalah Rojak Ayam dan 2 nasi ayam.Air sirap (3) dan air jagung itu sahaja air minuman kami.
keropok lekor Okay,ni menu wajib bagi kami seisi keluarga jika makan di luar.Keropok lekor,wajib order.Hahaha,mana lah tau.Kot order lambat sampai,sempatlah anak-anak alas perut terlebih dahulu.Takdelah mereka ni meragam.
Kat warung ni, yang datang kebanyakan orang luar dari Pelindung.Mungkin ada yang dari bandar ataupun mereka yang luar dari Kuantan. Oh ya,warung makan ni ditutup pada hari ISNIN. Waktu operasi antara 11 pagi sehingga 3 petang.
suasana warung berhadapan pantai
Kalau korang nak datang kesini,pastikan korang sapu terlebih dahulu krim SPF yea,jika taknak kulit terbakar dek panahan cahaya matahari.Dan lokasi disini,sangat panas.Akan tetapi,angin kat sini memang terbaik tau.Tengah makan pun,boleh terasa nak tidur.Hahaha,punyalah syok kena angin pantai tu tau.Tapi korang janganlah lama-lama duk melepak kat warung ni pula,bagi chance kepada customer lain pula yea tempat duduk tu.
Hajat nak beli ikan fresh kat sini Tempat Naik Ikan
Siap makan kat warung tadi,kami menuju berhadapan tempat nelayan naikkan ikan.Tak jauh pun,jalan kaki jer.Tetapi kali ini,takde rezeki nak bawa balik ikan fresh dari laut.Untuk pengetahuan korang,ikan murah-murah boleh beli kat sini.Biasanya petang dalam jam 6,ada juga nelayan yang baru balik dari laut.Best tau,ikan baru. Terus dari nelayan,harga sudah tentulah murah-murah.



The post Mee Calong Best Berhadapan Pantai Pelindung. Fuhhh! Memang Layan appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://nurimanqhaisara.com/pantai-pelindung/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Video Yang Ni Memang Win Cara Remaja Lelaki Ini Buat Video Tutorial Masakan Buatkan Penonton Tertawa

Video Yang Ni Memang Win Cara Remaja Lelaki Ini Buat Video Tutorial Masakan Buatkan Penonton Tertawa

papar berkaitan - pada 17/4/2019 - jumlah : 320 hits
VIDEO Yang Ni Memang Win Cara Remaja Lelaki Ini Buat Video Tutorial Masakan Buatkan Penonton Tertawa Zaman sekarang ini tiada lagi istilah tidak pandai masak Hanya malas atau rajin sahaja Manakan tidak dengan adanya internet segala jenis re...
Orang Puteh Memang Busuk Hati

Orang Puteh Memang Busuk Hati

papar berkaitan - pada 18/4/2019 - jumlah : 372 hits
Hundreds of millions of non white people were murdered so that white people could get rich The white people got rich on the blood of non white people White people started wars that killed hundreds of millions of not only non white people bu...
Nasi Kandar Pak Ali Di Pekan Jeniang Memang Padu

Nasi Kandar Pak Ali Di Pekan Jeniang Memang Padu

papar berkaitan - pada 18/4/2019 - jumlah : 912 hits
Nasi kandar sedap Jangan ingat kawasan kampung tak ada nasi kandar yang sedap ya amat Nasi Kandar Pak Ali Jeniang Kedai biasa biasa ja tapi hidangan nasi kandar memang padu Terletak di pekan Jeniang boleh nampak kedai yang sentiasa penuh de...
Hiburan Lakonan Azhan Rani Sebagai Ustaz Hamadi Dipuji Netizen Memang Menjadi

Hiburan Lakonan Azhan Rani Sebagai Ustaz Hamadi Dipuji Netizen Memang Menjadi

papar berkaitan - pada 18/4/2019 - jumlah : 613 hits
Pastinya penonton setiap kali akan rasa teruja menonton drama Nur 2 bukan sahaja jalan ceritanya penuh emosi tetapi watak Ustaz Syed Hamadi lakonan Azhan Rani juga antara faktor yang menarik lagi minat penonton Ramai yang terkesan dengan ka...
Lebai Walaun Memang Bodoh

Lebai Walaun Memang Bodoh

papar berkaitan - pada 17/4/2019 - jumlah : 457 hits
TAK PELIK jika walauncai rajin tabur berita palsu fitnah TETAPI lebai PAS a k a ADUN PAS Panching Muallim Tarmizi Yahaya boleh gak turut serta sama2 tabur fitnah jajaran baru ECRL 7 stesen Dah berkali2 pihak kerajaan jelaskan sebelum ini ja...
Hiburan Teruja Nak Tengok Video Panas Saya Kalau Memang Ada Tunjukkanlah Ismail Izzani

Hiburan Teruja Nak Tengok Video Panas Saya Kalau Memang Ada Tunjukkanlah Ismail Izzani

papar berkaitan - pada 17/4/2019 - jumlah : 510 hits
Baru baru ini penyanyi Ismail Izzani sekali lagi terpalit dengan kontroversi hangat apabila ada pihak menyebarkan screenshot kononnya beliau terbabit dalam video lucah Bagaimanapun Ismail menafikan sekeras kerasnya gosip tersebut Ismail tid...
Memang Patut Kami Kalah Tengku Hazman

Memang Patut Kami Kalah Tengku Hazman

papar berkaitan - pada 14/4/2019 - jumlah : 171 hits
JURULATIH Terengganu FC II Tengku Hazman Raja Hassan kecewa melihat prestasi terburuk anak buahnya yang gagal meneruskan rentak kemenangan dalam aksi Liga Perdana selepas dimalukan Sarawak di laman sendiri malam tadi Malah bekas pemain keba...
Tepung Gomak Omak Den Warisan Ibu Maria Ni Memang Sedap Melampau

Tepung Gomak Omak Den Warisan Ibu Maria Ni Memang Sedap Melampau

papar berkaitan - pada 15/4/2019 - jumlah : 581 hits
Resipi kuih tradisi tepung gomak ni ada banyak versi Tapi min paling suka dengan versi ini kerana ada ubi keledek rebus dimasukkan juga ke dalam tepung atau kulit tepung gomak Hasilnya memang sedap melampau Ada sesetengah resipi hanya mengg...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


From Christopher Wray

Amalan Paling Minima Mendapatkan Lailatul Qadar

Yang Nilai Baik Dan Buruk Itu Dari Allah Bukan Dari Manusia

Oh Baju Melayu

First Blog Post

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000