Lam Research Buka Kilang Pengeluaran Terbesar Dengan Rm1billion Pelaburan Di Pulau Pinang



SEBERANG PERAI: Lam Research Corporation pada Selasa mengumumkan pengembangan kapasiti pembuatan globalnya dengan pembukaan kemudahan terbesar syarikat tersebut di Batu Kawan di sini.
Tempat pembuatan baharu ini akan membolehkan Lam untuk bekerjasama rapat dengan pelanggan utama dan rakan rantaian bekalan di rantau ini, sambil memperkukuhkan daya tahan rangkaian pembuatan syarikat dan menyokong pertumbuhan dalam peningkatan permintaan untuk teknologi semikonduktor.

Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Lam Research Corporation, Tim Archer berkata, pembukaan kemudahan terbaharu syarikat itu di Pulau Pinang merupakan langkah kritikal yang telah diambil untuk memenuhi permintaan teknologi canggih Lam yang semakin meningkat, mengembangkan jejak globalnya untuk melayani pelanggan dengan lebih baik dan memposisikan syarikat agar mencapai pertumbuhan berterusan.
Archer yang berada di lokasi untuk pembukaan kemudahan baharu itu berkata, beliau mengiktiraf usaha luar biasa pekerja dan rakan Lam untuk menyelesaikan projek tepat pada waktunya walaupun sedang menghadapi cabaran pandemik ini.
Ketua Menteri Pulau Pinang Chow Kon Yeow, yang menghadiri majlis maya untuk menandakan pembukaan kemudahan tersebut, menyatakan, lebih banyak syarikat semikonduktor global sedang memperluas operasi mereka ke Pulau Pinang.
Menurutnya, ia membuktikan usaha kerajaan untuk menciptakan persekitaran yang lestari, ekosistem perindustrian yang kuat dan infrastruktur yang baik dapat menarik minat para pelabur utama seperti Lam.
Chow tambah bahawa dengan kehadiran Lam, yang pertama di antara pembuat peralatan fabrikasi wafer teratas di dunia yang menubuhkan kemudahan pembuatannya di Malaysia, Pulau Pinang akan dapat meningkatkan rantaian nilai semikonduktor global dengan membuka peluang baharu dalam pembuatan semikonduktor bahagian hadapan.
Menurut beliau, ia mewujudkan prospek untuk peluang pekerjaan yang bernilai lebih tinggi untuk tenaga kerja tempatan.
Ketua Pegawai Eksekutif Lembaga Pembangunan Pelaburan Malaysia (MIDA) Arham Abdul Rahman berkata, pihaknya berbangga bahawa Malaysia mampu terus menyesuaikan diri dalam pertumbuhan dan strategi perniagaan syarikat asing yang bereputasi baik. Pelaburan ini adalah bukti tahap daya saing sektor pembuatan luas Malaysia.
“Walaupun kita sedang menghadapi masa yang amat mencabar dengan pandemik COVID-19, kami akan terus mewujudkan persekitaran yang selamat dan mesra perniagaan.
“Kerajaan, melalui MIDA, sedang bekerja keras untuk menarik pelaburan berkualiti lebih tinggi di seluruh dunia, terutamanya dalam bidang teknologi dan inovasi, seperti Lam, untuk melonjakkan Malaysia ke tahap yang lebih tinggi mengikut kerangka Aspirasi Pelaburan Negara (NIA)," katanya.
Kemudahan Lam di Batu Kawan, juga dikenali sebagai Lam Research International Sdn Bhd (LRI), pada mulanya dirancang untuk mempunyai kawasan binaan seluas 700,000 kaki persegi namun kini telah dibesarkan kepada seluas 800,000 kaki persegi untuk memenuhi permintaan yang meningkat.
Tambahan lagi, syarikat ini telah mengembangkan unjuran pengambilan awal dari 350 hingga ke lebih daripada 600 orang pekerja menjelang akhir tahun untuk menyokong pertumbuhannya.
LRI merupakan lokasi pembuatan keenam dalam rangkaian kilang global Lam, dengan dua lokasi di Amerika Syarikat, dan kemudahan-kemudahan di Austria, Korea dan Taiwan.
Lam telah menghantar modul pertamanya dari kemudahan tersebut dan menjangkakan kemudahan itu akan meningkatkan pengeluaran seluruh portfolio produk terkemuka Lam.
Majlis pembukaan maya LRI semalam telah dihadiri oleh Duta Besar Amerika Syarikat ke Malaysia, Brian D. McFeeters; dan pengurusan kanan Lam termasuk Naib Presiden Eksekutif Sokongan Pelanggan Kumpulan Perniagaan dan Operasi Global, Pat Lord; Naib Presiden Korporat Pembuatan, Mike Snell dan Pengurus Besar LRI, Soon Kuek.
Lam Research Corporation merupakan pembekal global peralatan dan perkhidmatan fabrikasi wafer yang inovatif kepada industri semikonduktor.
Sebagai rakan kongsi yang dipercayai, kolaboratif untuk syarikat semikonduktor terkemuka di dunia, Lam menggabungkan kemampuan kejuruteraan sistem yang unggul, kepemimpinan teknologi, dan komitmen yang teguh terhadap kejayaan pelanggan untuk mempercepat inovasi melalui peningkatan prestasi peranti.
Hari ini, hampir semua cip termaju dibina dengan teknologi Lam. Lam Research (Nasdaq: LRCX) merupakan sebuah syarikat FORTUNE 500® beribu pejabat di Fremont, California, dan beroperasi di seluruh dunia lapor AstroAwani



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2021/08/lam-research-buka-kilang-pengeluaran.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Mohon Bantuan Permulaan Ke Ipt Zakat Pulau Pinang Bermula Rm600 Hingga Rm2 000

Cara Mohon Bantuan Permulaan Ke Ipt Zakat Pulau Pinang Bermula Rm600 Hingga Rm2 000

papar berkaitan - pada 2/8/2021 - jumlah : 224 hits
Alhamdulillah syukur kerana berjaya mendapat tawaran untuk menyambung pelajaran ke Institut Pengajian Tinggi Awam Swasta Bagi pelajar yang menetap di Pulau Pinang dan dapat sambung pengajian di IPTA IPTS sama ada di dalam atau luar negara t...
Firma Korea Selatan Labur Rm507j Di Pulau Pinang

Firma Korea Selatan Labur Rm507j Di Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 1/8/2021 - jumlah : 295 hits
KORPORATFirma Korea Selatan labur RM507j di Pulau Pinang semikonduktor Korea Selatan Simmtech Co Ltd akan melabur AS 120 juta untuk mendirikan kilang pertamanya di Asia Tenggara yang akan berlokasi di Taman Perindustrian Batu Kawan Pulau Pi...
Jpj Pulau Pinang Gempur Kawasan Aduan Lori Lebih Muatan Pemandu Warga Asing

Jpj Pulau Pinang Gempur Kawasan Aduan Lori Lebih Muatan Pemandu Warga Asing

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 753 hits
Bertindak atas maklumat aduan awam di kawasan Sungai Baong Sungai Duri dan Kawasan Perindustrian Valdor Unit Operasi JPJ Negeri Pulau Pinang dengan dibantu anggota Stesen Penguatkuasa Valdor telah menjalankan penguatkuasaan menyeluruh keata...
Rancangan Percutian Selepas Pkp Kuala Lumpur Pulau Pinang

Rancangan Percutian Selepas Pkp Kuala Lumpur Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 24/7/2021 - jumlah : 291 hits
Assalamualaikum wbt Alhamdulillah setelah menerima vaksin COVID 19 yang lepas dalam kepala saya nie terfikir nak bercuti cuti Malaysia Sebenarnya dari tahun lepas lagi nak pergi bercuti tapi disebabkan pandemik yang melanda di negara kita m...
Sektor Industri Sah Penyumbang Terbesar Kluster Covid 19 Azmin Kelirukan Parlimen

Sektor Industri Sah Penyumbang Terbesar Kluster Covid 19 Azmin Kelirukan Parlimen

papar berkaitan - pada 8/8/2021 - jumlah : 153 hits
Kenyataan Jabatan Kesihatan Negeri Selangor semalam yang mendakwa sektor perkilangan sebagai penyumbang terbesar kluster Covid 19 di Selangor cukup untuk menolak penjelasan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri di Parlimen minggu la...
Pengeluaran Akaun 1 Kwsp Dibenarkan Sehingga Rm500 Sebulan Secara Bersasar Untuk 12 Bulan

Pengeluaran Akaun 1 Kwsp Dibenarkan Sehingga Rm500 Sebulan Secara Bersasar Untuk 12 Bulan

papar berkaitan - pada 23/7/2021 - jumlah : 217 hits
Pembentangan Belanjawan 2021 yang dibentangkan oleh Tengku Dato Seri Zafrul selaku Menteri Kewangan hari ini mengumumkan kerajaan bersetuju untuk pencarum Kumpulan Wang Simpanan Pekerja membuat pengeluaran dari akaun 1 secara bersasar Penge...
Jawatan Kosong Pekerja Kilang Factory Operator Gaji Rm2 500 Rm3 000

Jawatan Kosong Pekerja Kilang Factory Operator Gaji Rm2 500 Rm3 000

papar berkaitan - pada 22/7/2021 - jumlah : 1216 hits
Warga Malaysia yang berkelayakan dan berminat boleh memohon kekosongan jawatan terkini yang ditawarkan seperti butiran yang diiklankan berikut Lokasi Pasir Gudang Johor Gaji Kasar RM 2 500 RM 3 000 Hari Kerja Isnin Sabtu Jam Kerja Shif 7am ...
Pengetua Hasil Peta Terbesar Di Dunia Daripada Penutup Botol

Pengetua Hasil Peta Terbesar Di Dunia Daripada Penutup Botol

papar berkaitan - pada 4/8/2021 - jumlah : 225 hits
Seorang pengetua sekolah di Jeddah Khulood Al Fadli diiktiraf Guinness World Records apabila menghasilkan peta terbesar di dunia menggunakan penutup botol plastik Pengetua Green Leaves Playgroup itu memecahkan rekod tahun lalu dengan mencip...
Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Le Clos Villa By Banca Architectes In Mouans Sartoux France

What You Should Know About New Construction Plumbing

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Kesarjanaan Yang Biasa Biasa Sahaja

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim