Ironman Naik Gunung Kinabalu


Ironman costume player Yohan Charles Jayasuria bersama rakannya (Spiderman) yang lain mendaki gunung kinabalu, namun hujan lebat di Sayat-Sayat pada subuh hari berikutnya, mereka tidak dapat meneruskan pendakian sehingga ke puncak. Misi Iron Man Mendaki Gunung Kinabalu Tercapai

Memakai kostum Iron Man seberat tiga kilogram sambil mendaki Gunung Kinabalu bukan sesuatu yang mudah, tapi itulah cabaran yang disahut oleh peminat cosplay, Yohan Charles Jayasuriya. Y ohan, 39, menyahut cabaran untuk mendaki Gunung Kinabalu sejauh 8.7km dari Timpohon Gate sambil memakai kostum lengkap Iron Man.


Namun, pendakian kali ini hanya sampai ke stesen Sayat-Sayat kerana cuaca hujan hingga menyebabkan pendakian ke puncak tidak diteruskan atas faktor keselamatan.


Beliau dan lapan rakan lain termasuk kru dan Dj Era Sabah mereka mengambil masa selama 6 jam 30 minit untuk sampai ke Panalaban (Laban Rata).


Penampilannya mendaki dengan kostum lengkap Iron Man turut menarik perhatian pendaki dan malim gunung yang mendaki Gunung Kinabalu semalam (4 Jun).


Katanya, walau tidak berjaya mendaki sehingga ke puncak disebabkan faktor cuaca namun, impian mendaki Gunung Kinabalu dengan memakai kostum Iron Man tetap terlaksana dan itu juga satu pencapaian buat dirinya.


Bagaimanapun disebabkan cuaca tidak mengizinkan, Iron Man dan kumpulannya hanya berjaya mendaki sehingga ke stesen Sayat-Sayat di KM7.5 sahaja pagi tadi.

Sementara itu, Veteriner Dr Randolf Paza yang mengetuai misi tersebut berkata, misi mendaki Gunung Kinabalu sambil menyumbang bantuan kepada malim gunung yang terjejas akibat penularan jangkitan Covid-19 itu berakhir dengan jayanya.


Biarpun, beliau bersama Iron Man tidak berjaya naik sampai ke puncak disebabkan faktor cuaca yang tidak mengizinkan namun, misi utama kali berakhir tetap berjaya dilaksanakan.

“Kami berjaya menyampaikan bantuan bekalan makanan kepada 300 orang malim gunung yang berdaftar di bawah Persatuan Malim Gunung Sabah pada Jumaat.


“Diharap bantuan yang diberikan ini sedikit-sebanyak dapat membantu meringankan bebanan mereka,” katanya.


Sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), Dr Randolf bersama Yohan turut membantu menyumbangkan bantuan bekalan makanan kepada golongan yang memerlukan di sekitar Penampang.


Dr Randolf berkata, misi menyampaikan bantuan dan mendaki Gunung Kinabalu itu sepatutnya dilakukan pada hujung Jun, namun disebabkan cuaca tidak mengizinkan, pendakian mereka ditunda sehingga semalam.


Sebelum Ironman mendaki penampakan 3 Dinosur juga posing di Puncak Gunung Kinabalu. Iron MAN otw selamatkan Dinosaur Dinosaur yang keras kepala ini😅😅😅😅😅😅.
.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://sabahup2date.blogspot.com/2020/07/ironman-naik-gunung-kinabalu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kocaknya 5 Kelakuan Bocah Saat Awal Belajar Naik Sepeda Nostalgia Tragedi Jatuh Berulang Kali

Kocaknya 5 Kelakuan Bocah Saat Awal Belajar Naik Sepeda Nostalgia Tragedi Jatuh Berulang Kali

papar berkaitan - pada 25/6/2020 - jumlah : 360 hits
Banyak sekali kelakuan kita yang kalau diingat lagi suka bikin ngakak Seperti belajar sepeda yang jatuh berulang kali tapi tetep antusias buat gowes terooos
Trauma Anak Cedera Naik Baby Walker Doktor Sarankan Cara Ni Nak Latih Anak Berjalan

Trauma Anak Cedera Naik Baby Walker Doktor Sarankan Cara Ni Nak Latih Anak Berjalan

papar berkaitan - pada 25/6/2020 - jumlah : 596 hits
Penggunaan baby walker sememangnya tidak disarankan malah dilarang sama sekali kepada bayi kecil kita kerana risiko kecederaan yang terlalu tinggi Pun begitu masih terdapat mak ayah yang gemar membelikan walker ini dengan alasan untuk meran...
Alhamdulillah 500 Ribu Wni Masih Berpeluang Naik Haji Tahun Ini

Alhamdulillah 500 Ribu Wni Masih Berpeluang Naik Haji Tahun Ini

papar berkaitan - pada 24/6/2020 - jumlah : 212 hits
Sebanyak 500 ribu warga negara Indonesia yang tengah berada di Arab Saudi punya peluang untuk menunaikan ibadah haji tahun ini Seperti diketahui Kerajaan Arab Saudi telah memutuskan tetap menggelar ibadah haji 1441H 2020M Namun pelaksanaann...
Geram Semut Asyik Naik Ke Meja Meh Cuba Petua Ni

Geram Semut Asyik Naik Ke Meja Meh Cuba Petua Ni

papar berkaitan - pada 23/6/2020 - jumlah : 331 hits
GERAM SEMUT ASYIK NAIK KE MEJA MEH CUBA PETUA NI Serius cakap rumah cikla ni memang banyak semut Lagi lagi kalau dekat atas meja makan Pantang ada air tumpah atau makanan tertinggal atas tu mesti datang punya askar askar semut yang entah da...
Kerja Dari Rumah Buat Berat Badan Naik Trend Obesiti Di Malaysia Menggerunkan

Kerja Dari Rumah Buat Berat Badan Naik Trend Obesiti Di Malaysia Menggerunkan

papar berkaitan - pada 23/6/2020 - jumlah : 278 hits
KUALA LUMPUR Sepanjang bekerja dari rumah berikutan pandemik wabak COVID 19 bukan sahaja golongan wanita malah lelaki juga berkeluh kesah di media sosial tentang berat badan yang semakin bertambah Bukan setakat sekilogram malah berkilo kilo...
Suhu Badannya Terus Naik

Suhu Badannya Terus Naik

papar berkaitan - pada 23/6/2020 - jumlah : 291 hits
DR MAHADHIR SEDIA TAMATKAN KERJASAMA DENGAN PKR JIKA TAK DICALON SEBAGAI PM DUNIA SUDAH TIDAK BOLEH BACA HATI PERUT SORANG TUA JIKA TIDAK MENCALONKANNYA TAMAT KERJASAMA TAK BOLEH DIBAYANGKAN MENGAPA SAMPAI LAGU TUUU PADA HAL HANG BUKAN ADA ...
Era New Normal Konsumsi Bbm Pertamina Merangkak Naik

Era New Normal Konsumsi Bbm Pertamina Merangkak Naik

papar berkaitan - pada 27/6/2020 - jumlah : 207 hits
Konsumsi BBM Pertamina pada era New Normal atau sejak 8 Juni 2020 tercatat mulai merangkak naik menjadi rata rata 114 ribu KL per hari Walaupun masih di bawah rerata normal Januari Februari 2020 yang tercatat 135 ribu KL per hari namun angk...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Filem Sheriff

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Pemberian Sempena Perayaan Songkran 2024

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Musim Panas Ini 10 Petua Hilangkan Sakit Tekak Yang Korang Boleh Cuba

Tremendous Diary 4 17

Cari Makan Lepas Berbuka

Spontaneous Thursday