Dikatakan Mirip Fazura Linda Nanuwil Tampil Cantik Anggun Dalam Kelas Tersendiri


LINDA NANUWIL


Tidak dinafikan, sejak kemunculan Linda Nanuwil dalam program hiburan Gegarvaganza lalu ramai yang tertarik dengan kecantikan yang dimiliki penyanyi kelahiran Sabah ini. Bukan hanya dikurniakan rupa paras menawan, Linda juga mempunyai pakej lengkap dengan ketinggian ideal dan bentuk tubuh ramping.

Kejelitaan yang ada pada pemilik nama Norlinda Nanuwil ini juga dikatakan mirip selebriti dan aktres cantik, Nur Fazura Sharifuddin. Bahkan setiap kali penampilan Linda muncul di kaca TV ternyata peminat menyamakan wajah mereka berdua.

Lebih istimewa, pada hujung Disember lalu Linda diangkat sebagai Artis Tercantik 2020 berdasarkan undian pembaca Gempak. Hasilnya, Linda menerima undian sebanyak 38.97 peratus sekaligus mengenepikan pesaing terdekatnya, Siti Saleha dan Dato’ Sri Siti Nurhaliza.



Berterima kasih dengan peminat yang bertungkus-lumus mengundi dirinya, Linda bagaimana pun mengakui kecantikan itu sesuatu yang subjektif. “Walaupun bagi Linda kecantikan seseorang bukan hanya pada rupa paras, tapi juga lahir dalam diri kita iaitu ketulusan, kebaikan, adab dan keikhlasan.

Dalamannya cantik, maka terpancarlah ‘nur’ pada wajahnya. Linda anggap ini hadiah dari anda semua sebagai penutup tirai tahun 2020. Maafkan andai kata Linda ada terkasar bahasa atau secara tidak sengaja mengguris hati kalian.”

Tanggal 21 Mac lalu merupakan ulang tahun kelahiran Linda yang ke-37. Nama Linda mula meniti di bibir peminat muzik apabila bakat nyanyiannya disedari menerusi program realiti Akademi Fantasia Musim Kedua. Buktinya, Linda merangkul gelaran Naib Juara dan lagu-lagu dendangannya menjadi kegemaran peminat ketika itu.

 
View this post on Instagram 
A post shared by Linda Nanuwil (@lindananuwil)



Namun beberapa tahun lepas, Linda seakan menyepi daripada dunia hiburan dan pulang ke kampung halamannya di Sabah kerana menjaga kedua-dua ibu bapanya. Dalam temu bual bersama Nona tidak lama dulu, Linda mengakui pemergian ayah tersayang pada tahun 2008 begitu terkesan baginya.

Belum sempat merawat duka kehilangan ayah, insan bergelar ibu pula ‘hilang’ dari pandangan buat selamanya. Atau lebih tepat, setahun selepas kematian ayah, ibu Linda pula meninggal dunia.

Sejak itu, fokus Linda untuk mengembangkan bakat dalam muzik terganggu. Dia sukar menerima hakikat kehilangan dua insan paling bermakna dalam hidup. Apatah lagi, pemergian ibu dan ayah berlaku dalam tempoh dua tahun berturut-turut.


Sampaikan penyanyi bersuara lunak ini mengambil keputusan menutup media sosial kerana tidak mampu berdepan dengan khalayak. Tindakan itu nyata memberi kesan besar dalam hidup Linda seterusnya membuatkan nama Linda Nanuwil ‘tenggelam’ dan hilang dari radar industri seni buat beberapa ketika.Linda di samping ibu bapaLinda bersama rakan artis suatu ketika dulu

“Punca utama menyepikan diri sebenarnya sebab kedua-dua ibu bapa Linda meninggal dunia dalam masa dua tahun berturut-turut. Perkara ini sangat memberi kesan yang pedih dan sakit buat saya sehingga karier dan media sosial saya pun terpaksa shut down.

Waktu itu saya hanya mahu menjaga mak ayah. Saya cuma sempat menjaga dan melawat ayah lebih kurang enam bulan ketika ayah terlantar di hospital. Memang Linda selalu keluar masuk hospital sebelum dia meninggal. Kadang-kadang selepas selesai shooting, saya terus ke hospital untuk tunjukkan dia gambar-gambar diambil masa shooting. Semasa ayah masih ada, kami sempat tulis lirik lagu bersama-sama dan terhasillah lagu Dusun, Upus Tolidang atau Cinta Sejati.

Selepas ayah meninggal dunia, saya kerap berada di Sabah untuk bersama mak. Waktu itu saya masih menetap di Semenanjung. Berbeza dengan pemergian ayah, pemergian mak saya sangat mengejutkan kerana mak langsung tidak menunjukkan simptom yang dia sakit tenat.

Dia cuma pengsan waktu Subuh dan dihantar ke hospital di emergency dan meninggal dunia,” telus Linda sambil memberitahu punca pemergian kedua-dua insan istimewa tersebut adalah disebabkan masalah jantung.



Cuba mendapatkan kembali momentum kejayaan yang pernah diraih sebelum ini, Linda turut merancang untuk menghasilkan lebih banyak lagu-lagu ciptaan sendiri selain berhasrat menerbitkan single dan album di samping mengadakan kolaborasi bersama penyanyi dan pencipta lagu berbakat besar.

Awal tahun, Linda hadir dengan single terbaharunya berjudul ‘Ikhlaskan Hatimu’ dan terlibat dalam penggambaran telemovie Misteri Jam Vintage. Yang pasti, kemunculan wanita cantik ini kembali dalam industri nyata mengubat kerinduan peminat.

Kredit foto: Linda Nanuwil



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://sabahup2date.blogspot.com/2021/07/dikatakan-mirip-fazura-linda-nanuwil.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dikatakan Fatima Copy Paste Fattah Amin Fazura Kongsi Foto Lama Cuit Hati Ramai Kasi Chance La

Dikatakan Fatima Copy Paste Fattah Amin Fazura Kongsi Foto Lama Cuit Hati Ramai Kasi Chance La

papar berkaitan - pada 2/8/2021 - jumlah : 333 hits
Kecomelan Nur Fatima Aisya iaitu merupakan puteri sulung pasangan popular Fattah Amin dan Nur Fazura sering mendapat perhatian peminat mereka Apatah lagi Nur Fatima Aisya semakin membesar dan sebelum ini ramai yang berbicara mengenai wajah ...
Roti Jala Berperisa Dan Cantik Gila

Roti Jala Berperisa Dan Cantik Gila

papar berkaitan - pada 23/7/2021 - jumlah : 898 hits
Assalamulaikum pembaca kesayangan Siapa suka makan Saya Ye saya sangat suka makan Siapa suka makan kita geng Boleh la kita makan berjemaah habis PKP PKPB dan entah apa PK PK lu pikir la sendiri mesti seronok kan Sesenduk kau sesenduk aku du...
Potret Khayra Shakilla Putri Bungsu Gunawan Cantik Banget Kembar Sama Ibunya

Potret Khayra Shakilla Putri Bungsu Gunawan Cantik Banget Kembar Sama Ibunya

papar berkaitan - pada 24/7/2021 - jumlah : 210 hits
Khayra mencuri perhatian lantaran berparas cantik mempesona Kecantikannya itu bak pinang dibelah dua dengan sang ibu
Agar Agar Lumut Jelita Besarkan Api Jangan Kacau Baru Lumut Jadi Cantik

Agar Agar Lumut Jelita Besarkan Api Jangan Kacau Baru Lumut Jadi Cantik

papar berkaitan - pada 21/7/2021 - jumlah : 180 hits
Agar agar santan berlumut ini semakin disukai ramai Mana tidaknya hasil lumutnya yang cantik buat kita terpikat Pun begitu hendak membuatkan lebih lebih ketika hidangan hari raya ini teknik membuatnya haruslah tepat Barulah ia menjadi Resip...
7 Potret Aksesori Rambut Pengantin Karya Desainer Indonesia Rinaldy Yunardi Super Cantik

7 Potret Aksesori Rambut Pengantin Karya Desainer Indonesia Rinaldy Yunardi Super Cantik

papar berkaitan - pada 17/7/2021 - jumlah : 174 hits
Selain jadi langganan para seleb Indonesia saat menikah karyanya ini juga kerap dipakai para seleb internasional lo
Bina Rumah Minimalis Kecil Dan Cantik

Bina Rumah Minimalis Kecil Dan Cantik

papar berkaitan - pada 15/7/2021 - jumlah : 349 hits
Memiliki rumah idaman adalah impian semua orang namun rumah yang macam manakah yang menjadi pilihan Bagi anda yang inginkan sesuatu yang simple dan mampu milik ada banyak pilihan yang boleh anda pilih terutamanya bagi pasangan yang baru kah...
Cantik Tersusun Kemas Sayur Tahan Lagi Lama Ibu Ni Kongsi Cara Simpan Barang Mentah Dalam Peti Ais

Cantik Tersusun Kemas Sayur Tahan Lagi Lama Ibu Ni Kongsi Cara Simpan Barang Mentah Dalam Peti Ais

papar berkaitan - pada 24/7/2021 - jumlah : 398 hits
Tak dinafikan bila kita dapat sedia dan uruskan kelengkapan rumah dengan teratur lagi semangat untuk kita masuk ke dapur Lagi seronok kalau semua barang yang kita nak guna dan perlukan sentiasa ada malah diatur kemas dalam peti ais Menyimpa...
Kuih Melayu Sedap Dan Cantik Dari Tun S Kitchen

Kuih Melayu Sedap Dan Cantik Dari Tun S Kitchen

papar berkaitan - pada 19/7/2021 - jumlah : 309 hits
Hai pembaca kesayangan Assalamulaikum Kali ni Misz ella nak kongsikan tentang kuih muih cantik dan sedap dari Tuns Kitchen Buat mereka yang sedang mencari minum petang untuk diri sendiri atau untuk dihadiahkan kepada kawan kawan Misz ella n...
Mengidam Nak Cantik Cantik Pulak Ramai Teka Sarah Bakal Dapat Baby Girl

Mengidam Nak Cantik Cantik Pulak Ramai Teka Sarah Bakal Dapat Baby Girl

papar berkaitan - pada 25/7/2021 - jumlah : 288 hits
Lain anak lain penangannya ketika mengandung Kalau sebelum ini penyanyi Siti Sarah mengidam nak makan durian lain pula kisahnya kali ini Tidak hanya mengidamkan beberapa jenis makanan termasuk durian kini kata Sarah dia suka bercantik dan b...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions

Satisfy Your Pup S Cravings Exploring The World Of Natural Dog Treats

Semua Pm Setuju Isu Subsidi Bersasar

Rancangan Televisyen Itali Menjemput Bayi Kembar Sembilan

Quick To Act Against Citizens Slow To Act Against Politicians