24 Doktor Maut Akibat Covid 19 Di Indonesia


24 Doktor Maut Akibat Covid 19 di Indonesia. Satu berita yang benar-benar meruntun jiwa kita. Apabila diberitakan di negara jiran kita Indonesia setakat 6 April 2020 telah terdapat 24 doktor yang maut akibat Covid-19.
24 Doktor Maut Akibat Covid 19 di Indonesia Seperti mana yang kita semua makluma doktor dan petugas kesihatan merupakan barisan hadapan dalam kes Covid-19 ini.
Indonesia mencatatkan peningkatan harian tertinggi kes COVID-19 hari ini manakala persatuan perubatan memaklumkan, setakat ini 24 doktor maut akibat coronavirus itu.
Republik itu mencatat 218 kes baharu, menjadikan jumlah keseluruhan 2,491 kes jangkitan dan 209 kematian akibat coronavirus iaitu jumlah tertinggi di Asia, tidak termasuk China.
Sementara itu, kadar kematian dalam kalangan doktor meningkat sekali ganda berbanding minggu lalu berikutan kekurangan peralatan keselamatan bagi mencegah jangkitan.
Jurucakap Persatuan Doktor Indonesia, Halik Malik, berkata kadar kematian dalam kalangan doktor yang disahkan akibat COVID-19, kini berlipat ganda.
“Risiko kakitangan sektor perubatan dijangkiti memang sentiasa ada tetapi pada hakikatnya, mereka patut diberi perlindungan sewajarnya,” katanya.
Pada masa sama, pakar perubatan berpendapat kadar kematian tinggi berbanding nisbah kes jangkitan yang disahkan menunjukkan penularan wabak itu lebih besar berbanding laporan rasmi di negara berpenduduk keempat paling ramai di dunia itu.
Malah, agensi perisikan Indonesia mendedahkan minggu lalu bahawa pandemik coronavirus dijangka memuncak dalam tempoh tiga bulan seterusnya dan melepasi 100,000 kes menjelang Julai ini.
Presiden Indonesia, Joko Widodo, memberitahu mesyuarat Kabinet hari bahawa pakaian keselamatan diri (PPE) sudah diedarkan ke seluruh Indonesia dan meminta pegawai serantau memantau penghantarannya ke hospital.
Pekerja perubatan Indonesia menghadapi masalah kekurangan PPE sehingga ada doktor terpaksa menggunakan baju hujan atau membawa topeng muka sendiri bagi melindungi diri daripada coronavirus.
Kekurangan katil hospital, kakitangan perubatan dan kemudahan unit rawatan rapi (ICU) menimbulkan kebimbangan krisis COVID-19 akan melumpuhkan institusi perubatan Indonesia.
hari ini, Ketua pasukan bertindak coronavirus Indonesia, Doni Monardo, memberitahu parlimen bahawa sekurang-kurangnya 10 wilayah di republik itu termasuk Maluku dan Papua, kekurangan kemudahan COVID-19.
Beberapa minggu lalu, Indonesia mengubah suai sebuah bekas kem tahanan pelarian era perang Vietnam di sebuah pulau tidak berpenghuni di luar pesisir Sumatera dan bekas perkampungan sukan menjadi pusat rawatan coronavirus. – BH ONLINE/AGENSI


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://beritaviralterkini.com/24-doktor-maut-akibat-covid-19-di-indonesia/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Covid 19 Akibat Pesakit Berbohong 21 Doktor Di Filipina Maut

Covid 19 Akibat Pesakit Berbohong 21 Doktor Di Filipina Maut

papar berkaitan - pada 9/4/2020 - jumlah : 308 hits
ANKARA 14 Syaaban 1441H Rabu Sekurang kurangnya 21 doktor meninggal dunia di Filipina akibat COVID 19 lapor agensi berita Anadolu memetik media tempatan Negara itu melaporkan 177 kematian dengan kes positif sebanyak 3 764 Kematian doktor it...
24 Doktor Maut Indonesia Catat Peningkatan Harian Tertinggi Kes Covid 19

24 Doktor Maut Indonesia Catat Peningkatan Harian Tertinggi Kes Covid 19

papar berkaitan - pada 7/4/2020 - jumlah : 193 hits
JAKARTA Indonesia mencatatkan peningkatan harian tertinggi kes COVID 19 hari ini manakala persatuan perubatan memaklumkan setakat ini 24 doktor maut akibat coronavirus itu Republik itu mencatat 218 kes baharu menjadikan jumlah keseluruhan 2...
21 Doktor Di Filipina Maut Akibat Covid 19

21 Doktor Di Filipina Maut Akibat Covid 19

papar berkaitan - pada 9/4/2020 - jumlah : 165 hits
April 9 2020 8 59 PM740 pegawai perubatan di Filipina mempunyai kontak dengan pesakit Covid 19 dan kini menjalani kuarantin 14 hari ANKARA Sekurang kurangnya 21 doktor meninggal dunia di Filipina akibat Covid 19 lapor agensi berita Anadolu ...
Anak Rayu Doakan Ayah Selepas Lima Ahli Keluarga Maut Akibat Covid 19

Anak Rayu Doakan Ayah Selepas Lima Ahli Keluarga Maut Akibat Covid 19

papar berkaitan - pada 7/4/2020 - jumlah : 204 hits
Penularan wabak Covid 19 semakin membimbangkan apabila lebih 3000 individu dilaporkan telah dijangkiti di negara ini Anak Rayu Doakan Ayah Selepas Lima Ahli Keluarga Maut Akibat Covid 19
Potong Rambut Pelanggan Masa Kuarantin Tukang Gunting Maut Akibat Covid 19

Potong Rambut Pelanggan Masa Kuarantin Tukang Gunting Maut Akibat Covid 19

papar berkaitan - pada 11/4/2020 - jumlah : 209 hits
Seorang pemilik kedai gunting rambut di Mississippi Amerika Syarikat meninggal dunia akibat wabak Covid 19 di Hospital St Dominic pada 4 April lalu selepas menawarkan khidmat potongan rambut ketika negara dikuarantin Menerusi laporan media ...
Keluarga Serang Pegawai Hospital Tidak Boleh Terima Ahli Keluarga Maut Akibat Covid 19

Keluarga Serang Pegawai Hospital Tidak Boleh Terima Ahli Keluarga Maut Akibat Covid 19

papar berkaitan - pada 14/4/2020 - jumlah : 265 hits
Sebuah keluarga bertindak menyerang pegawai hospital di Mexico City selepas mereka dihalang oleh pihak hospital untuk melihat ahli keluarga yang meninggal dunia akibat COVID 19 Kejadian pukul memukul ini telah dirakam oleh salah seorang pek...
Covid 19 Dilapor Ragut Nyawa 24 Orang Doktor Di Indonesia

Covid 19 Dilapor Ragut Nyawa 24 Orang Doktor Di Indonesia

papar berkaitan - pada 7/4/2020 - jumlah : 187 hits
Pengurus Besar Ikatan Doktor Indonesia melaporkan sebanyak 24 orang doktor telah meninggal dunia kerana dijangkiti COVID 19 Wakilnya Halik Malik berkata data tersebut dikumpul hingga 5 April 2020 Ya setakat ini yang dilaporkan ada 18 doktor...
60 Lagi Kematian Di Indonesia Akibat Covid 19 Dalam Tempoh 24 Jam

60 Lagi Kematian Di Indonesia Akibat Covid 19 Dalam Tempoh 24 Jam

papar berkaitan - pada 14/4/2020 - jumlah : 177 hits
JAKARTA 14 April Sebanyak 60 lagi kematian dalam tempoh 24 jam akibat COVID 19 dicatatkan di Indonesia jumlah tertinggi setakat ini sejak kematian pertama 11 Mac lepas Jurucakap Pemerintah Indonesia berkenaan COVID 19 Achmad Yurianto berkat...
Terkini Lebih 100 Doktor Terkorban Akibat Covid 19 Di Itali

Terkini Lebih 100 Doktor Terkorban Akibat Covid 19 Di Itali

papar berkaitan - pada 10/4/2020 - jumlah : 284 hits
Penularan wabak covid 19 di Itali agak tinggi terkini dilaporkan lebih 100 orang doktor terkorban akibat wabak ini Baca seterusnya Terkini Lebih 100 Doktor Terkorban Akibat Covid 19 Di Itali
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik


Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024

Terbukti Pasukan Terengganu Berkualiti

Asan Lembu The Movie

Flavour Mushroom Dadah Baru Kegilaan Remaja Ini Kesan Buruknya